Τι ακριβώς σημαίνουν οι δύο όροι και πώς να τους ξεχωρίζεις

Ένας νέος όρος έχει εισβάλει στις ζωές μας τα τελευταία χρόνια ο οποίος διαφέρει και από τον ορισμό “vegeterian” αλλά και από τον ορισμό “vegan”. Πρόκειται για τον όρο “plant – based” που πλέον χρησιμοποιείται και σε προϊόντα αλλά και για να περιγράψει ένα ακόμη είδος διατροφής. Ποιες είναι όμως οι διαφορές που ξεχωρίζουν την vegan από την plant – based διατροφή και αντίστροφα;

Vegan και plant – based διατροφή: Οι διαφορές τους

Τι είναι vegan διατροφή;

Τα άτομα που προσδιορίζονται ως vegan απέχουν από την κατανάλωση κάθε είδους ζωικού ή ζωικού προϊόντος. Οι βίγκαν δεν τρώνε κρέας, γαλακτοκομικά, αυγά, ζελατίνη, κολλαγόνο, μέλι ή οποιαδήποτε προϊόντα που παρασκευάζονται από αυτά τα ζωικά συστατικά. Σημείωση: το κρέας περιλαμβάνει τη σάρκα όλων των ζώων—συμπεριλαμβανομένων των πτηνών και των ψαριών.

Μερικοί βίγκαν είναι πιο αυστηροί από άλλους. Για παράδειγμα, ενώ ορισμένα προϊόντα ενδέχεται να μην περιλαμβάνουν ζωικά προϊόντα στη λίστα συστατικών, θα μπορούσαν να παρασκευάζονται με ζωικά υποπροϊόντα. Δύο κοινά παραδείγματα είναι το κρασί και η ραφιναρισμένη λευκή ζάχαρη. Ορισμένα κρασιά και άλλες αλκοόλες χρησιμοποιούν εκχυλιστικούς παράγοντες με βάση τα ζώα (περισσότερα εδώ) για να μειώσουν την πικράδα του κρασιού και να δημιουργήσουν ένα πιο καθαρό, θολό τελικό προϊόν.

Η διαφορά μεταξύ vegan και φυτικής προέλευσης είναι ότι το vegan τείνει να επεκτείνεται πέρα ​​από τη διατροφή. Το vegan θεωρείται τρόπος ζωής. Οι βίγκαν όχι μόνο δεν τρώνε ζώα, αλλά συνήθως αρνούνται να αγοράσουν οποιοδήποτε προϊόν ή σύστημα που εκμεταλλεύεται άλλα αισθανόμενα όντα.

μελέτη για χορτοφαγικές συνήθειες των Ελλήνων

Unsplash

Τι είναι η plant – based διατροφή;

H φυτική διατροφή (plant – based) αναφέρεται στην διατροφή που είναι απαλλαγμένη από ζωικά προϊόντα. Ακριβώς όπως οι vegans, οι άνθρωποι που ακολουθούν μια διατροφή με βάση τα φυτά δεν καταναλώνουν κανένα ζωικό προϊόν οποιουδήποτε είδους. Η διαφορά είναι ότι τα φυτικά προϊόντα περιορίζονται συχνά σε διατροφικές επιλογές. Ένα άτομο που ακολουθεί αυτήν την δίαιτα μπορεί να εξακολουθεί να φοράει δέρμα ή μπορεί να μην κάνει τα πάντα για να εξασφαλίσει ότι ένα προϊόν που χρησιμοποιεί δεν δοκιμάστηκε σε ζώα. Δεν ακολουθεί δηλαδή έναν πλήρως vegan τρόπο ζωής παρά μόνο στις διατροφικές του συνήθειες.