Ο Γρηγόρης Μπογράκος ίδρυσε μία food-tech startup και έφτιαξε το πρώτο φιλικό προς το περιβάλλον παγωτό

Της Κωνσταντίνας Χελιδώνη

Με στόχο να αλλάξει το τοπίο της τεχνολογίας τροφίμων στην Ελλάδα και έχοντας εμπειρία στον κλάδο της νεοφυούς επιχειρηματικότητας, ο Γρηγόρης Μπογράκος αποφάσισε να ιδρύσει μία food-tech startup και να δημιουργήσει καινοτόμα προϊόντα που θα είναι ποιοτικά, γευστικά, φιλικά προς το περιβάλλον και θα μειώνουν το αποτύπωμα του άνθρακα. Η εταιρεία του Plan(e)t Foods ιδρύθηκε πριν από ένα χρόνο με στόχο να συστήσει στο καταναλωτικό κοινό μία νέα σειρά προϊόντων παγωτού που έχουν ως βάση ένα ρόφημα από ελληνικές νιφάδες βρώμης και δεν περιέχουν λακτόζη και ζωικά παράγωγα.

Πεπεισμένος, ο ιδρυτής ότι η ελληνική παραδοσιακή κουζίνα προσφέρει γνώσεις σε παγκόσμιο επίπεδο και δημιουργεί τάσεις, θεωρεί ότι τώρα είναι η στιγμή να διαπρέψει και μέσω των νέων τεχνολογιών στα τρόφιμα μονοπωλώντας το ενδιαφέρον. Έτσι, παρουσιάστηκε στην εγχώρια αγορά, το πρώτο συσκευασμένο, plant-based παγωτό της εταιρείας με τις δύο πρώτες του γεύσεις, την βανίλια μαδαγασκάρης και την σοκολάτα. Σήμερα, η εταιρεία έχει λανσάρει τέσσερις επιπλέον γεύσεις, την Triple Chocolate Brownie με κομμάτια χειροποίητου brownie, το φυστικοβούτυρο με αλατισμένη καραμέλα, το φουλ της (pavlova) φράουλας με vegan μαρέγκα και το double pistachio με φιστίκι Αιγίνης και Ιράν.

Τα προϊόντα με την επωνυμία Plan(e)t βρίσκεται ήδη σε βιολογικά καταστήματα, vegan καταστήματα, ενώ φιλοξενείται σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ αλλά και στα ψηφιακά τους κανάλια. «Είμαστε planet-friendly και η αρχή μας είναι ότι αποσκοπούμε σε ένα βιώσιμο πλανήτη. Αυτό όμως για να συνδυαστεί με το τρόφιμο χρειάζεται χρόνο, ατελείωτες έρευνες και δοκιμές ώστε να δημιουργηθούν προϊόντα όχι μόνο φιλικά προς το περιβάλλον αλλά και προϊόντα που δεν θα έχουν τίποτα να ζηλέψουν από αυτά που περιέχουν ζωικά παράγωγα. Στόχος μας είναι να είναι πανομοιότυπα σε υφή, γεύση και εμπειρία με τα κλασικά χωρίς να πρέπει να τα κατηγοριοποιούμε ως vegan προϊόντα αλλά να είναι ένα παγωτό που θα το απολαμβάνει όλος ο κόσμος. Μάλιστα, η παραγωγή του παγωτού μας γίνεται αποκλειστικά στην Ελλάδα, με μία από τις ανώτερες διεθνείς πιστοποιήσεις ασφάλειας τροφίμων (FSSC 22000) ενώ και η συσκευασία του είναι οικολογική. Πρόκειται για ένα χάρτινο κύπελλο με επίστρωση προερχόμενη από ζαχαροκάλαμο και όχι από πλαστικό όπως συνηθίζεται» δηλώνει στο FoodLife, o ιδρυτής της Plan(e)t Foods, Γρ. Μπογράκος.

Μειώνει το ανθρακικό αποτύπωμα

Η καινοτομία του παγωτού, Plan(e)t Foods ωστόσο δεν έγκειται μόνο στο γεγονός της σύνθεσης του αλλά και στις επιλογές που έχει κάνει η ομάδα της εταιρείας ώστε να μειώνεται το αποτύπωμα του άνθρακα στο περιβάλλον. Άλλωστε, η μέτρηση αυτού αποδεικνύεται ολοένα και πιο επιτακτική για την καθημερινότητά μας, αλλά και για τις επιχειρήσεις καθώς η κλιματική αλλαγή έχει αλλάξει τα δεδομένα σε παγκόσμιο επίπεδο με τις συνέπειές της να είναι καταστροφικές για το περιβάλλον και τη κοινωνία. «Σκεφτείτε ότι για κάθε μία συσκευασία του παγωτού μας 410 ml σε σχέση με τα κλασικά παγωτά  από αγελαδινό γάλα γλιτώνουμε την σπατάλη 238 λίτρων νερού, χρειάζονται 3,4 τετραγωνικά μέτρα γης λιγότερα και μολύνουμε κατά 650 γρ. διοξειδίου του άνθρακα λιγότερο την ατμόσφαιρα. Μάλιστα, το διοξείδιο του άνθρακα που υπολείπεται το αντισταθμίζουμε κατά 110% χρηματοδοτώντας πράσινες ενέργειες άλλων εταιρειών» περιγράφει ο επιχειρηματίας.

Υγιεινή διατροφή

Ο ευρεσιτέχνης νέος που υιοθέτησε την vegan διατροφή άρχισε να ανακαλύπτει όπως χαρακτηριστικά λέει το κενό που υπάρχει στην ελληνική αγορά στο να βρεις αξιόλογα συσκευασμένα vegan προϊόντα. Ο ίδιος έζησε αρκετά χρόνια στο εξωτερικό και έβλεπε συνεχώς την εξέλιξη που βιώνει ο συγκεκριμένος κλάδος. Έτσι, επέστρεψε στα πάτρια εδάφη του, εντάχθηκε στο νεοφυές σύστημα ως εργαζόμενος σε startup εταιρείες και άρχισε να καταστρώνει το δικό του επενδυτικό πλάνο. Χρειάστηκε έξι μήνες έρευνας για να βρει τις κατάλληλες ύλες που θα χρησιμοποιήσει στο παγωτό του και να καταφέρει να επιτύχει ένα προϊόν που δεν θα είναι υποκατάστατο του κλασικού παγωτού αλλά άξιος αντικαταστάτης. «Πιστεύω ότι ο καθένας από τον δικό του τομέα πρέπει να βοηθήσει για την προστασία του περιβάλλοντος και είμαι πεπεισμένος ότι η κινητήρια δύναμη πίσω από πολλές νεοσύστατες επιχειρήσεις είναι η εξέλιξη και η βελτίωση, όποτε αποφάσισα να παντρέψω τις δύο μου αγάπες. Το τρόφιμο και την καινοτομία. Σε συνδυασμό μάλιστα με το τεράστιο κενό που διαπίστωσα ότι υπάρχει στην Ελλάδα» καταλήγει ο Γρ. Μπογράκος.

Διαβάστε επίσης: 

Πού θα φας λαχταριστό vegan παγωτό στην Αθήνα

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις