Έπειτα από καταγγελίες για σκληρές σκηνές διακόπηκε η προβολή της διαφήμισης

Την παύση προβολής μιας διαφήμισης που είχε ως στόχο να πείσει τους τηλεθεατές να στραφούν στην vegan διατροφή αποφάσισαν στην Βρετανία έπειτα από 63 καταγγελίες. Η καμπάνια για τον μη κερδοσκοπικό οργανισμό Vegan Friendly παρουσίαζε έναν άνδρα και δύο γυναίκες να κάθονται σε ένα τραπέζι κουζίνας και να συζητούν τη ζημιά που προκαλείται στον πλανήτη, με σύντομες σκηνές ζώων όπως νεκρά ψάρια ή ενός χοίρου που πεθαίνει δίπλα σε ένα από τα μωρά του. Κατά τα 30 δευτερόλεπτα που διαρκεί η vegan διαφήμιση, τα τρία άτομα επικεντρώνονται στο να τρώνε μπιφτέκια και ψάρια σε αργή κίνηση, ενώ προστίθενται και ενισχυμένοι θόρυβοι μάσησης.

Στο τέλος η vegan διαφήμιση αναφέρει: «Κανένα ζώο δεν τραυματίστηκε, δεν καταναλώθηκε ή αγοράστηκε για να γίνει αυτή η διαφήμιση» και έπειτα ακολουθεί η φράση «Κάντε τη σύνδεση». Η διαφήμιση προβλήθηκε πρώτη φορά των Μάρτιο και ύστερα απαγορεύτηκε η μετάδοση της παράλληλα ή κατά τη διάρκεια προγραμμάτων που απευθύνονται σε παιδιά κάτω των 16 ετών. Οι θεατές παραπονέθηκαν για “περιττή στεναχώρια”, “άσκοπες σκηνές βίας προς τα ζώα” αλλά και “υβριστική διάθεση απέναντι στους κρεατοφάγους”.

Η Vegan Friendly υπερασπίστηκε την καμπάνια, λέγοντας ότι τα κλιπ ζώων είχαν επιλεγεί προσεκτικά και πίστευαν ότι δεν απεικόνιζαν ενέργειες βίας ή βλάβης καθώς τέτοιες εικόνες προβάλλονται και σε κρεοπωλεία ή ιχθυοπωλεία στους κεντρικούς δρόμους.

Εξήγησε επίσης ότι τα κλιπ είχαν μονταριστεί για να τονίσουν την υποκρισία των τριών ενηλίκων που έτρωγαν κρέας, ενώ συζητούσαν τον αντίκτυπο που είχε η κλιματική κρίση στα ζώα και ότι η πρόθεση ήταν να ενθαρρυνθεί η αλλαγή συμπεριφοράς αντί να προσβληθούν σκόπιμα οι κρεατοφάγοι.

Η οργάνωση υποστήριξε επίσης ότι οποιαδήποτε παράβαση που προκλήθηκε ήταν δικαιολογημένη λόγω των δισεκατομμυρίων ζώων που σκοτώθηκαν από τη βιομηχανία κρέατος. Ωστόσο, δεν είχε στοχεύσει τη διαφήμιση γύρω από παιδικά προγράμματα ή τρόφιμα ή περιεχόμενο άγριας ζωής.

Διαβάστε επίσης: 

Τα vegan ντοκιμαντέρ του Netflix που πρέπει όλοι να δουν