Ο ρόλος της διατροφής μας στην διαχείριση του στρες

Οι περισσότεροι από εμάς βιώνουμε κάποια μορφή άγχους. Είναι ο τρόπος με τον οποίο αντιδρούμε όταν βρισκόμαστε υπό πίεση ή όταν βρισκόμαστε σε μια κατάσταση που αισθανόμαστε ότι δεν έχουμε κανέναν έλεγχο. Είναι φυσικό να αναζητούμε τρόπους για να νιώθουμε λιγότερο άγχος και οι ειδικοί λένε ότι η διατροφή μας μπορεί επίσης να παίζει κάποιο ρόλο. Αυτές οι vegan τροφές συγκαταλέγονται σε αυτές που μειώνουν το άγχος και αξίζει να τις εντάξεις στο διαιτολόγιο σου για να δεις διαφορά.

Αυτές οι vegan τροφές μειώνουν το άγχος

Τρόφιμα πλούσια σε μαγνήσιο

Το μαγνήσιο παίζει ζωτικό ρόλο στα επίπεδα του στρες και του άγχους και έχει ισχυρή επιρροή στο τμήμα του εγκεφάλου που ρυθμίζει τις ορμόνες του στρες. Η υπομαγνησιαιμία – γνωστή και ως ανεπάρκεια μαγνησίου – σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα στρες και άγχους. Έρευνες δείχνουν ότι η υψηλότερη πρόσληψη μαγνησίου θα μπορούσε να βοηθήσει στη μείωση των συναισθημάτων του στρες, του άγχους και της κατάθλιψης.

Τροφές όπως το σέσκουλο, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι, τα όσπρια και τα δημητριακά ολικής αλέσεως έχουν όλα μαγνήσιο για να βοηθήσουν στην αντίδραση του σώματος στο στρες. Όσον αφορά τους ξηρούς καρπούς και τους σπόρους, τα αμύγδαλα, τα κάσιους και οι σπόροι κολοκύθας είναι καλές πηγές μαγνησίου. Άλλα τρόφιμα πλούσια σε μαγνήσιο περιλαμβάνουν το τόφου, το λάχανο, το σπανάκι, τα λαχανικά, τη βρώμη, το αβοκάντο, τις μπανάνες και τη μαύρη σοκολάτα.

vegan διατροφή διάθεση

Unsplash

Αντιφλεγμονώδεις τροφές

Χωρίς θεραπεία, η χρόνια φλεγμονή μπορεί να συμβάλει σε καρδιακές παθήσεις, αρθρίτιδα και κατάθλιψη με την πάροδο του χρόνου, σύμφωνα με την Hope Ricciotti, MD, και τον Toni Golen, MD, αρχισυντάκτες του Harvard Women’s Health Watch. Και, η έρευνα δείχνει ότι το ψυχολογικό στρες μπορεί να προκαλέσει σωματική φλεγμονή στο σώμα σας. Οι αντιφλεγμονώδεις τροφές θα μπορούσαν να βοηθήσουν το σώμα σας να καταπολεμήσει μία από τις επιπτώσεις του στρες. Τα τρόφιμα πλούσια σε χρώμα, όπως τα μούρα και οι γλυκοπατάτες είναι μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών για τη μείωση της φλεγμονής.

Άλλα αντιφλεγμονώδη vegan τρόφιμα περιλαμβάνουν σκούρα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, ντομάτες, αμύγδαλα, καρύδια, πορτοκάλια και έξτρα παρθένο ελαιόλαδο. Περιορίστε τα τρόφιμα που προκαλούν φλεγμονή, όπως οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, τα τηγανητά τρόφιμα, το κόκκινο κρέας, το επεξεργασμένο κρέας, η σόδα και άλλα ζαχαρούχα ποτά.

pixabay

Πράσινο τσάι

Οι άνθρωποι πίνουν τσάι εδώ και αιώνες. Έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση πράσινου τσαγιού μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σας. Αυτό οφείλεται σε ένα αμινοξύ που ονομάζεται L-θεανίνη, το οποίο είναι γνωστό ότι βελτιώνει τη διάθεση, τη γνωστική λειτουργία και τα συμπτώματα του στρες και του άγχους. Το πράσινο τσάι σας δίνει επίσης μια προσωρινή ώθηση στην εγρήγορση χάρη στην περιεκτικότητά του σε καφεΐνη.

Χαμομήλι

Το χαμομήλι είναι ένα από τα παλαιότερα φυτικά φάρμακα στον κόσμο. Συνήθως σερβίρεται σε μορφή ροφήματος, έχει χρησιμοποιηθεί για να προάγει τον ξεκούραστο ύπνο και να ηρεμεί τα νεύρα. Το χαμομήλι περιέχει ένα ευρύ φάσμα φλαβονοειδών που είναι γνωστό ότι έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Πιστεύεται ότι το φλαβονοειδές απιγενίνη είναι υπεύθυνο για τα ηρεμιστικά αποτελέσματα του χαμομηλιού.

μαύρο τσάι μειώνει την θνησιμότητα

Unsplash

Τροφές πλούσιες σε πρεβιοτικά

Υπάρχουν εκατοντάδες τρισεκατομμύρια μικροοργανισμοί που ζουν στο έντερό σας, που εργάζονται σκληρά για να διασπάσουν τα τρόφιμα και να ενισχύσουν το ανοσοποιητικό σας σύστημα. Αυτά τα μικροσκοπικά ζωντανά όντα τρέφονται με πρεβιοτικά, μια ένωση που βρίσκεται σε ζυμώσιμες διαλυτές ίνες όπως τα ανθεκτικά άμυλα, η ινουλίνη και η πηκτίνη.

Ανθεκτικά άμυλα υπάρχουν σε τρόφιμα που έχουν μαγειρευτεί και κρυώσει, όπως οι πατάτες, η βρώμη, το ρύζι, τα όσπρια και οι πράσινες μπανάνες. Η αναθέρμανση του φαγητού μετά την ψύξη δεν θα επηρεάσει τα επίπεδα ανθεκτικού αμύλου. Η ινουλίνη βρίσκεται σε πολλά φρούτα και λαχανικά, όπως τα σπαράγγια, η ρίζα της κολλιτσίδας, η ρίζα κιχωρίου, η σόγια, τα κρεμμύδια, τα πράσα, το σκόρδο και η πικραλίδα.

Η πηκτίνη, ένα άμυλο που βρίσκεται στα φρούτα, χρησιμοποιείται συχνά για την παρασκευή μαρμελάδων και ως εναλλακτική της ζελατίνης σε ορισμένες καραμέλες vegan. Μπορείτε να το πάρετε από μήλα, αχλάδια, δαμάσκηνα, ροδάκινα, φράουλες και πορτοκάλια. Μερικά λαχανικά – καρότα, μπιζέλια, πράσινα φασόλια και ντομάτες – περιέχουν επίσης πηκτίνη.

Διαβάστε επίσης: 

Οι τροφές που μας φτιάχνουν την διάθεση