Το 25% αγοράζει πλέον χύμα

Η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει αλλάξει ραγδαία καθώς ο πληθωρισμός ρεκόρ ανεβάζει τις τιμές των τροφίμων. Καθώς τα βασικά αγαθά γίνονται πιο ακριβά, ορισμένοι καταναλωτές ζητούν από την εκάστοτε κυβέρνηση δράσεις ώστε να διατηρηθούν σε βασικά αγαθά σε προσιτές τιμές.

Όπως είναι λογικό, καθώς οι ακρωτηριαστικοί ρυθμοί πληθωρισμού έχουν αυξήσει το κόστος ζωής με ρυθμό που ξεπερνά τις αυξήσεις των μισθών, οι περισσότεροι καταναλωτές αναγκάζονται να βρουν τρόπους εξοικονόμησης.

Σύμφωνα με μια δημοσκόπηση 7.000 καταναλωτών στην Ευρώπη που διενεργήθηκε από την εταιρεία συμβούλων διαχείρισης “Oliver Wyman”, το ένα τρίτο των καταναλωτών άλλαξαν το σούπερ μάρκετ τους τελευταίους 12 μήνες. Ο κύριος λόγος ήταν, αναπόφευκτα, η ανάγκη εύρεσης τροφίμων σε φθηνότερες τιμές, λόγω του αυξημένου κόστους των καθημερινών βασικών προϊόντων.

Ως αποτέλεσμα, οι καταναλωτές μειώνουν τις δαπάνες τους σε ακριβά σούπερ μάρκετ, όπως τα Marks & Spencer, Géant ή Waitrose. Στο μεταξύ, στρέφονται σε εκπτωτικά καταστήματα όπως τα Lidl και Aldi. 

Ένα ποσοστό 38% των καταναλωτών αύξησε επίσης τις αγορές προϊόντων επώνυμων καταστημάτων – τα οποία συχνά είναι παρόμοια με κορυφαίες επωνυμίες αλλά σε μειωμένη τιμή– ενώ το 25% αγοράζει πλέον χύμα, σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσει χρήματα μακροπρόθεσμα. Και το 27% αγοράζει περισσότερα φρέσκα προϊόντα για να μαγειρέψει στο σπίτι, αντί να αγοράζει έτοιμα γεύματα,  τα οποία συνοδεύονται από επιπλέον κόστος εργασίας και συσκευασίας.

Ανώτατο όριο τιμής για τα απαραίτητα τρόφιμα ζητούν οι Ευρωπαίοι

Η έρευνα της Oliver Wyman διαπίστωσε επίσης ότι πολλοί καταναλωτές πιστεύουν ότι οι κυβερνήσεις πρέπει τώρα να παρέμβουν στην αγορά. Περίπου τα δύο τρίτα των Ευρωπαίων που συμμετείχαν στην έρευνα πρότειναν να υπάρχει μια νόμιμη ανώτατη τιμή για τα βασικά προϊόντα στα σούπερ μάρκετ, ενώ ένα άλλο σημαντικό κομμάτι πρότεινε την επιβολή ανώτατου ορίου στις αυξήσεις τιμών που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν τα σούπερ μάρκετ.

Ωστόσο, η κατάσταση μπορεί να μην επιλυθεί τόσο εύκολα, σύμφωνα με τον Marco Kesteloo, ειδικό λιανικής στο Oliver Wyman. Ενώ πολλοί καταναλωτές πιστεύουν ότι οι λιανοπωλητές είναι αποκλειστικά υπεύθυνοι για τις αυξήσεις των τιμών, αυτό δεν είναι «απόλυτα σωστό».

Ο Kesteloo πρόσθεσε, «Βλέπουμε ότι οι προμηθευτές εκμεταλλεύονται την κατάσταση για να αυξήσουν τις τιμές τους και έτσι να αυξήσουν τα περιθώρια κέρδους. Οι λιανοπωλητές, από την άλλη πλευρά, προσπαθούν να περιορίσουν αυτές τις αυξήσεις τιμών. Οι έμποροι λιανικής που θέλουν να παραμείνουν ανταγωνιστικοί συμβιβάζονται ολοένα και περισσότερο με χαμηλότερο περιθώριο κέρδους».

Διαβάστε επίσης: 

Αυτές είναι οι πιο ακριβές και οι πιο φθηνές πόλεις της Ευρώπης για να ζεις – Η θέση της Αθήνας

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις