Όσα επεσήμαναν κατά τη διάρκεια συζήτησης στο πλαίσιο του Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών ο ΓΓ Εμπορίου και στελέχη της αγοράς

«Η ανάγκη για έκτακτα μέτρα στην αγορά φαίνεται ότι παρέρχεται» σημείωσε ο Γενικός Γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή, Σωτήρης Αναγνωστόπουλος στο πλαίσιο συζήτησης στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών με θέμα την ακρίβεια.

«Οι πολίτες ζητούν πράξεις, όχι μόνο λόγια από τη κυβέρνηση. Η πληθωριστική κρίση πρέπει να γίνει μια ευκαιρία για διαρθρωτικά μέτρα στην αγορά» υπογράμμισε ο κ. Αναγνωστόπουλος.

Στο ερώτημα «που οφείλεται ο πληθωρισμός» κλήθηκε να απαντήσει ο Κωνσταντίνος Σωτηρόπουλος, Γενικός Διευθυντής Ελλάδας Κύπρου Mondelez. Αφού διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει διαφορά στα μεγέθη του εγχώριου και του ευρωπαϊκού πληθωρισμού, είπε ότι οφείλεται σε τρεις λόγους: Πρώτον τη δομή του εμπορίου, όπου υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός καθώς υπάρχουν πολλοί πελάτες και τύποι καταστημάτων, δεύτερον στον μεγάλο ανταγωνισμό μεταξύ παραγωγών και τρίτον στο γεγονός ότι πλέον οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση στη πληροφόρηση.

Σχετικά τα μέτρα ρύθμισης της αγοράς που εισήγαγε τα τελευταία χρόνια το κράτος τόνισε: «Θεωρώ ότι τα έκτακτα μέτρα έγιναν για καλούς λόγους, ωστόσο ο παρεμβατισμός προβληματίζει και δεν βοηθά στην προσέλκυση ξένων επενδυτών στην ελληνική αγορά».

Ο Γενικός Διευθυντής της ΔΕΛΤΑ Α.Ε. και ΔΩΔΩΝΗ Α.Ε. Χρήστος Τσόλκας σημείωσε ότι οι καμπύλες μεταβολής του πληθωρισμού στην Ελλάδα ακολουθούν το μοτίβο που παρατηρείται στην ΕΕ και στην Ευρωζώνη. «Ο πληθωρισμός στα τρόφιμα σιγά σιγά αντιμετωπίζεται στη χώρα μας», σημείωσε και αυτό αποδεικνύεται από τα νούμερα. «Το μέσο καλάθι καταναλωτή στην Ελλάδα είναι φθηνότερο από άλλες χώρες. Αποφορολογημένο είναι στα ίδια επίπεδα με την Ισπανία και τη Πορτογαλία και 15-30% φθηνότερο από τη Γαλλία και την Αγγλία», εξήγησε.

Ο κ. Τσόλκας μεταξύ άλλων τόνισε ότι «το πρόβλημα είναι μάλλον πίσω μας. Μπορεί να παρατηρείται μία ακρίβεια στο ελαιόλαδο, τα φρούτα και τους χυμούς φρούτων, αλλά τα γαλακτοκομικά σημειώνουν πτώση και αυτό σημαίνει αποκλιμάκωση», συμπλήρωσε.

Ο κ. Αριστοτέλης Παντελιάδης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της METRO ΑΕΒΕ και πρόεδρος της Ένωσης Λιανεμπορίου Τροφίμων, επισήμανε με τη σειρά του, ότι το πρόβλημα της ακρίβειας αποκλιμακώνεται και ότι τα μέτρα έχουν λογική όταν είναι προσωρινά αλλά αν μείνουν μπορεί να έχουν ανάποδα αποτελέσματα. «Ο τιμωρητικός λόγος της κυβέρνησης με τα πρόστιμα συντηρεί ένα αρνητικό επιχειρηματικό κλίμα και κατά συνέπεια ένα αρνητικό καταναλωτικό κλίμα», είπε και συμπλήρωσε ότι δυστυχώς «η καλή είδηση δεν είναι είδηση. Η κακή είδηση πουλάει και για αυτό 8-10 καταναλωτές πιστεύουν ότι υπάρχει αισχροκέρδεια στην αγορά, κάτι που δεν αποδεικνύεται με νούμερα». Τέλος, συμπλήρωσε ότι το «κλειδωμένο» περιθώριο κέρδους εμποδίζει την εμπορική πολιτική των εταιριών.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις