Τι δείχνουν τα στοιχεία έρευνας της GlobalData

Το Veganuary, η τάση που σε καλεί να γίνεις vegan για έναν μήνα φτάνει στο τέλος του και εύλογα γεννάται το ερώτημα εάν τελικά οι συμμετέχοντες στην πρόκληση θα συνεχίσουν την χορτοφαγική ζωή ή θα επιστρέψουν στα ζωικά προϊόντα.

Μια μελέτη από την GlobalData κατέληξε πως η “όρεξη” των καταναλωτών για vegan πιάτα θα παραμείνει και μετά το «Veganuary» και ότι τα εστιατόρια θα πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα. Σύμφωνα με στοιχεία από τον ιστότοπο «Veganuary», 629.000 συμμετείχαν στην πρόκληση το 2022. Από αυτούς, το 83% δήλωσε ότι θα μείωνε την κατανάλωση κρέατος, αυγών και γαλακτοκομικών ως αποτέλεσμα του μήνα αποχής.

Αν και υπάρχουν ακόμη εκείνοι που θα επιστρέψουν στην κατανάλωση ζωικών προϊόντων τόσο στο σπίτι όσο και όταν τρώνε έξω από την 1η Φεβρουαρίου, έρευνα από την εταιρεία ανάλυσης δεδομένων GlobalData επισημαίνει την αυξανόμενη ζήτηση για μενού με φυτικές επιλογές.

Από τα 21.000 άτομα σε όλο τον κόσμο που ρωτήθηκαν το 1ο τρίμηνο του 2022, το ένα τρίτο είπε ότι η βιωσιμότητα ήταν ένας παράγοντας για να δοκιμάσουν plant – based μενού, το ένα τρίτο ανέφερε την καλή διαβίωση των ζώων και τα δύο τρίτα ανέφεραν λόγους υγείας.

Ο αναλυτής καταναλωτών της GlobalData, Ramsey Baghdadi, δήλωσε: «Για να πετύχει ένα μενού που βασίζεται σε vegan πιάτα, δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στο «φυτικό» του προφίλ. Πρέπει επίσης να τελειοποιήσει τις σχετικές πτυχές όπως η υψηλή ποιότητα, η ηθική παραγωγή και η βιώσιμη συσκευασία για να ευθυγραμμιστεί στενά με τις προτιμήσεις των μη κρεατοφάγων σε όλο τον κόσμο… Αυτό το «Veganuary» έχουμε δει ένα ευρύ φάσμα νέων φυτικών επιλογών παρουσιάζεται σε όλο τον τομέα των υπηρεσιών τροφίμων, ειδικά στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ και σε μεγάλες αλυσίδες όπως Domino’s, του Burger King’s και McDonald’s. Η αναπαραγωγή της ίδιας γεύσης και αίσθησης απόλαυσης είναι απαραίτητη για αυτές τις επωνυμίες, καθώς πολλοί καταναλωτές είναι ήδη συνηθισμένοι στα υπόλοιπα πιάτα με βάση το κρέας, αποτελώντας ένα ισχυρό σημείο σύγκρισης».

«Το veganuary είναι πλέον συνώνυμο με πειραματικές συμπεριφορές, καθώς χιλιάδες εγγράφονται κάθε χρόνο για να δοκιμάσουν έναν ευέλικτο ή vegan τρόπο ζωής για τον εαυτό τους. Φυσικά, δεν θα δεσμευτούν πλήρως όλοι οι συμμετέχοντες, με τον Φεβρουάριο και μετά να παρουσιάζει ένα πιο αληθινό ποσοστό επιτυχίας τόσο για τους συμμετέχοντες όσο και για τα νέα μενού των επωνυμιών», πρόσθεσε ο Baghdadi.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις