Ο Παναγιώτης Γανωτής και ο Γρηγόρης Χέλμης σερβίρουν καινοτομία στο εξωτερικό. Οι νέες αγορές, το πρώτο concept store στο Άμστερνταμ και το χαβιάρι με μαύρο σκόρδο και βρώσιμο χρυσό που «τρέλανε» τους Σαουδάραβες.

Της Κωνσταντίνας Χελιδώνη

Μια υπερτροφή, άγνωστη ακόμη στο ευρύ ελληνικό κοινό, το μαύρο σκόρδο παράγεται τα τελευταία χρόνια στην ελληνική επικράτεια και κυρίως στον θεσσαλικό κάμπο έχοντας ήδη αποκτήσει φανατικό κοινό. Πρόκειται για ένα ιδιόμορφο superfood, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στην Ιαπωνία, ακολούθησε η αγορά της Κορέας, της Ταϊλάνδης ενώ σήμερα έχει κατακτήσει την Αμερική. Την ιδιαιτερότητα του συγκεκριμένου τροφίμου ανακάλυψαν δύο φίλοι που πίστεψαν στις θρεπτικές του ιδιότητες και δημιούργησαν στον Βόλο μία καθετοποιημένη μονάδα παραγωγής μαύρου σκόρδου, την Black Garlic DownVillage.

μαύρο σκόρδο

Φωτογραφία: Απόστολος Ζαχαράκης

Φωτογραφία: Απόστολος Ζαχαράκης

Ο Παναγιώτης Γανωτής και ο συνέταιρος του σεφ Γρηγόρης Χέλμης ένωσαν τις δυνάμεις τους και παρασκεύασαν πρωτότυπα προϊόντα με βάση το μαύρο σκόρδο. Χαβιάρι με μαύρο σκόρδο, μαγιονέζα με μαύρο σκόρδο και πάστα μαύρους σκόρδου είναι τα προϊόντα που κατέχουν την πρωτοκαθεδρία στην ευφάνταστη γκάμα τους, ενώ το χαβιάρι με μαύρο σκόρδο και βρώσιμο χρυσό κέρδισε τις εντυπώσεις την περίοδο των εορτών στη Σαουδική Αραβία. Παράλληλα, το μέλι με μαύρο σκόρδο και το Μαυροκορδάτο κασέρι είναι μερικά από τα πιο περιζήτητα προϊόντα της εταιρείας που φιλοξενούνται σε εστιατόρια υψηλής γαστρονομίας αλλά και σε ντελικατέσεν καταστήματα σχεδόν σε όλη την Ευρώπη, την Αμερική, τον Καναδά και την Αυστραλία. Μάλιστα, πριν από λίγο καιρό έγινε το πρώτο βήμα της καινοτόμας εταιρείας προς την Ασία με τα προϊόντα της να τοποθετούνται στην αγορά της Σιγκαπούρης, ενώ μέσα στο επόμενο διάστημα θα βρίσκονται στην Οκινάουα, το πέμπτο μεγαλύτερο νησί της Ιαπωνίας.

Φωτογραφία: Απόστολος Ζαχαράκης

Φωτογραφία: Απόστολος Ζαχαράκης

Το πρώτο φυσικό κατάστημα

Η έντονη εξαγωγική δραστηριότητα της DownVillage ώθησε τους δύο επιχειρηματίες να φτιάξουν το πρώτο τους φυσικό κατάστημα, concept store στην Ολλανδία με σκοπό να σερβίρουν αποκλειστικά τα προϊόντα τους σε μία αγορά που τα έχουν αγκαλιάσει. «Αυτό που μας διαφοροποιεί είναι ότι έχουμε φτιάξει προϊόντα με τέτοια μορφή και πληρότητα που δεν υπάρχουν αλλού στον κόσμο. Είναι ο λεγόμενος συνδυασμός ποιότητας και καινοτομίας. Το μαύρο σκόρδο είναι μία τροφή υψηλής θρεπτικής αξίας με 4,5 φορές μεγαλύτερη αντιοξειδωτική δράση από το λευκό σκόρδο. Από το 2016 έως σήμερα η εταιρεία αναπτύσσει ισχυρή εξαγωγική δραστηριότητα με το ποσοστό να αγγίζει το 80% ενώ το υπόλοιπο 20% διατίθεται στην εγχώρια αγορά» δηλώνει στο FoodLife, ο ένας εκ των ιδρυτών, Π.  Γανωτής.

Φωτογραφία: Απόστολος Ζαχαράκης

Συνένωση δυνάμεων

Ο χώρος του τροφίμου αποτελεί για τον ευφάνταστο ιδρυτή αναπόσπαστο κομμάτι της οικογενειακής παράδοσης αφού οι γονείς του διέθεταν για πολλά χρόνια εστιατόρια στη Πορταριά και στο Βόλο με τον ίδιο να αναφέρει χαρακτηριστικά ότι έχει γεννηθεί μέσα στις κουζίνες. «Έπειτα από μία μεγάλη έρευνα, το 2014 αποφασίσαμε με τον φίλο και συνεργάτη μου, σεφ Γρ. Χέλμη, ο οποίος ήταν και καθηγητής μου να δραστηριοποιηθούμε στον τομέα της παραγωγής μαύρου σκόρδου, αφού είναι ένα προϊόν το οποίο διαθέτει μία διαδικασία παλαίωσης που μας ενθουσίασε και τους δύο» προσθέτει ο επιχειρηματίας.

Εκμεταλλευόμενος τις γνώσεις του πάνω στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, αφού ο ίδιος είναι προγραμματιστής κατασκεύασε μόνος του τον μηχανολογικό εξοπλισμό που χρειάζεται για να ωριμάσει το μαύρο σκόρδο και έτσι ξεκίνησε η επιχειρηματική τους ιστορία. «Η διαδικασία παραγωγής γίνεται με την μέθοδο της καραμελοποίησης, καθώς το λευκό σκόρδο διαθέτει πολλά φυσικά σάκχαρα που μπορούν να καραμελωθούν. Έτσι έφτιαξα θερμοθαλάμους μέσα στους οποίους μπαίνει το λευκό σκόρδο, παραμένει για δύο μήνες στους 60 με 65 βαθμούς και μετατρέπεται σε μαύρο. Μία σημαντική διαφορά σε σχέση με το λευκό σκόρδο, πέραν του ότι μυρίζει πολύ λιγότερο είναι ότι μετατρέπεται από λιποδιαλυτό και υδατοδιαλυτό, που σημαίνει ότι το σώμα μας το μεταβολίζει σε λιγότερο από δέκα λεπτά» καταλήγει ο Π. Γανωτής.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις