Στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και την Αυστρία θα βρίσκονται πλέον τα μελισσοκομικά προϊόντα του Γιάννη Ταμπάρη.

Της Κωνσταντίνας Χελιδώνη

Από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα μέχρι την Ιαπωνία, μία από τις σημαντικότερες αγορές τροφίμων στον κόσμο, ένα ελληνικό προϊόν με καταγωγή από την Καλαμάτα, το «Χρυσόμελο» γνωρίζει εκρηκτική άνθηση τα τελευταία χρόνια με το εξαγωγικό του προφίλ να περιλαμβάνει παρουσία σε πάνω από δεκαπέντε χώρες σε όλο τον κόσμο. Το μέλι του Γιάννη Ταμπάρη και της γυναίκας του Χρύσας Νικηφόρου έγινε γνωστό στην εγχώρια αγορά κυρίως λόγω των ποιοτικών του χαρακτηριστικών αλλά και γιατί κατάφερε να εισχωρήσει σε μία από τις πιο κλειστές αγορές του κόσμου, αυτή της Ιαπωνίας, με την εταιρεία να έχει πλέον παρουσία σε 35 πόλεις της χώρας της Ανατολικής Ασίας.

«Στην αρχή εμφανιζόμασταν αισιόδοξα συγκρατημένοι για το αποτέλεσμα της συνεργασίας μας με την Ιαπωνία καθώς γνωρίζαμε ότι πρόκειται για μια απαιτητική κλειστή αγορά. Πρέπει να τονίσουμε ότι οι Ιάπωνες υποστηρίζουν τα δικά τους προϊόντα καθώς διαθέτουν μια τεράστια εύφορη γη. Στον αντίποδα όμως, πρόκειται για μία αγορά με μεγάλη προοπτική με τον μέσο Ιάπωνα να έχει μεγάλη οικονομική άνεση και να δαπανά μεγαλύτερο ποσοστό του διαθέσιμου εισοδήματός του για καταναλωτικά αγαθά από ό,τι συμβαίνει σε άλλες ανεπτυγμένες αγορές. Βασικό χαρακτηριστικό τους είναι, μάλιστα, ότι προτιμούν προϊόντα με καθαρές γεύσεις χωρίς καθόλου προσμίξεις. Έτσι φτάσαμε σήμερα να στέλνουμε στην Ιαπωνία μία παλέτα κάθε ενάμιση μήνα, η οποία αποτυπώνεται σε 2.500 βαζάκια μελιού, άρα τον χρόνο στέλνουμε περίπου 12.000 βαζάκια» δηλώνει στο FoodLife, o ιδρυτής του Χρυσόμελου, Γ. Ταμπάρης.

Ο αριθμός των εξαγωγών της επιχείρησης, με ναυαρχίδα την αγορά της Ιαπωνίας, βαίνει συνεχώς αυξανόμενος με την λίστα των χωρών που έχει εδραιωθεί το Χρυσόμελο να μεγαλώνει αποδεικνύοντας ότι με μεράκι και πολύ δουλειά μπορεί το ελληνικό «επιχειρείν» να αναπτυχθεί στις απαιτητικές αγορές του εξωτερικού. Μεταξύ αυτών είναι η Γερμανία, η Τσεχία, η Σλοβακία, η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Κύπρος ενώ πριν από λίγο καιρό κλείστηκαν νέες συμφωνίες για την αποκλειστική διάθεση του Χρυσόμελου από εταιρείες διανομής στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στην Τσεχία.

Τα προϊόντα

Η γκάμα των εκλεκτών προϊόντων του Χρυσόμελου περιλαμβάνει από τις πιο σπάνιες ποικιλίες όπως είναι το μέλι ασφάκας καθώς είναι πολύ δύσκολη η συγκομιδή του από τις μέλισσες αλλά και τις πιο κλασικές όπως είναι το μέλι ανθέων, το θυμαρίσιο, της βελανιδιάς, το μέλι ερείκης αλλά και το μέλι πορτοκαλιάς. Στις αρχές του 2022 εντάχθηκαν στη λίστα και δύο νέες και πιο ιδιαίτερες ποικιλίες, το μέλι κουμαριάς και το μέλι καστανιάς. Εκτός από τις ποικιλίες μελιών, το ταλαντούχο ζευγάρι προχώρησε και σε προσμίξεις των προϊόντων, δημιουργώντας μέλι με λευκό αμύγδαλο αλλά και ένα νέο καινοτόμο προϊόν, το Spread it by Chrisomelo. Πρόκειται για φουντοκόμελο το οποίο παρασκευάζεται από τραγανά ελληνικά φουντούκια, αλεσμένα με 100% ελληνικό μέλι. Τα προϊόντα της εταιρείας βρίσκονται σε ντελικατέσεν καταστήματα και σε ξενοδοχεία σε όλη την Ελλάδα. «Στην ελληνική αγορά, τα προϊόντα μας έχουν τοποθετηθεί σε 400 σημεία με μερικά από αυτά να είναι σε πολυτελή ξενοδοχεία της Αθήνας, σε καταστήματα εστίασης του αεροδρομίου της Αθήνας, ντελικατέσεν, κάβες, παντοπωλεία αλλά και φούρνους» προσθέτει ο επιχειρηματίας.

Το χόμπι έγινε δουλειά

Η Χρύσα και ο Γιάννης παρήγαγαν το δικό τους μέλι στα λίγα μελίσσια που διέθεταν στο Πλατύ Μεσσηνίας και τα δώριζαν σε φίλους και γνωστούς. Η δραστηριότητα με την μελισσοκομία ήταν για αυτούς ένα χόμπι αλλά και ένας λόγος παραπάνω για να επισκέπτονται το χωριό τους. Το 2013, αποφάσισαν να δημιουργήσουν την δική τους οικογενειακή επιχείρηση με σκοπό να κάνουν γνωστό το ελληνικό μέλι σε όλο τον κόσμο. «Τα χρήματα μας επενδύθηκαν στη δημιουργία μιας μονάδας τυποποίησης στην Αθήνα, στην αγορά περισσότερων μελισσιών αλλά και στο μάρκετινγκ. Πιστεύαμε ότι για να διαφοροποιηθούμε πέραν του ποιοτικού μελιού θα έπρεπε να διαθέτουμε μία καλή ετικέτα και μία καλύτερη προώθηση του προϊόντος μας. Εμπνεύστηκα το όνομα της επιχείρησης από το όνομα της γυναίκας μου αλλά και επειδή θεωρώ ότι το μέλι είναι ο ελληνικός χρυσός και έτσι προχωρήσαμε στη παραγωγή των προϊόντων» καταλήγει ο Γ. Ταμπάρης.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις