Όλο και μεγαλύτερο μέρος της επιστημονικής κοινότητας μιλά για καθαρό μάρκετινγκ

Και τι δεν έχουμε ακούσει τα τελευταία χρόνια για τα superfoods και τις ιδιότητές τους. Όλο και περισσότερα τρόφιμα τα οποία είτε είχαμε από πριν στην κουζίνα και την διατροφή μας είτε μάθαμε πρόσφατα γι’ αυτά, εμφανίζονται ως υπερτροφές οι οποίες έχουν θαυματουργά αποτελέσματα για την υγεία του σώματος και του πνεύματος μας. Κατά πόσο όμως ισχύει αυτό; Μήπως τα superfoods είναι ένα μύθος;

Superfoods: Γιατί η επιστημονική κοινότητα υποστηρίζει πως είναι μύθος

Όλο και περισσότεροι επιστήμονες αμφισβητούν τις ιδιότητες των λεγόμενων superfoods και υποστηρίζουν πως πρόκειται για καθαρό marketing. Σύμφωνα με την Deutsche Welle, ήδη από τα τέλη του 2020 το γερμανικό Ινστιτούτο Αξιολόγησης Κινδύνων (BfR) είχε επισημάνει για τις ιδιότητες των Superfoods: «Δεν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη απάντηση για το αν οι υπερτροφές προσφέρουν όσα υπόσχονται, εξαρτάται από το εκάστοτε προϊόν». Ενδεικτικός είναι και ο τίτλος επιστημονικού συνεδρίου: «Superfoods και συμπληρώματα διατροφής: Επικίνδυνα ή ωφέλιμα για την υγεία;» που διοργανώνει η Ομοσπονδιακή Yπηρεσία Προστασίας του Καταναλωτή και Ασφάλειας Τροφίμων σε συνεργασία με το BfR στο Βερολίνο.

Ακόμη πιο σοκαριστική είναι η αποκάλυψη πως ο καθηγητής μοριακής βιολογίας στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας Καρλσρούης, Πέτερ Νικ, διεξήγαγε έρευνα και εντόπισε πολλά Superfoods που δεν είναι ασφαλή. «Οι υπερτροφές εισάγονται συνήθως από εξωτικές περιοχές με τροπικό κλίμα, όπου συνιστούν τμήμα της διατροφικής αλυσίδας ή και του θεραπευτικού συστήματος» λέει. «Οι εταιρίες και οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι πιο προσεκτικοί και υποψιασμένοι και να διαβάζουν τις πρώτες ύλες στην συσκευασία» αναφέρει ο Γερμανός επιστήμονας. 

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις