Η απουσία ζάχαρης αποτελεί πλέον καθοριστικό παράγοντα κατά την επιλογή ενός καινούριου προϊόντος

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Όλο και ψηλότερα στις προτιμήσεις των καταναλωτών ανεβαίνουν τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη, κερδίζοντας αξιόλογα μερίδια στην αγορά των γλυκισμάτων. Άλλωστε τα τελευταία χρόνια προκύπτει μία γενικότερη στροφή των καταναλωτών προς τα προϊόντα που συμβάλλουν ώστε κανείς να ακολουθεί έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής.

Όπως προκύπτει από νέα διεθνή μελέτη της εταιρείας ερευνών IRI, η απουσία ζάχαρης αποτελεί πλέον καθοριστικό παράγοντα κατά την επιλογή ενός νέου προϊόντος, τροφίμου ή ποτού. Ο καταναλωτής δηλαδή που δοκιμάζει για πρώτη φορά ένα καινούργιο προϊόν, επισημαίνει η έρευνα, θεωρείται βέβαιο ότι θα ανατρέξει στα συστατικά που αναγράφονται στη συκευασία και η πιθανότητα αγοράς του είναι πολύ μεγαλύτερη εάν πρόκειται για προϊόν χωρίς ζάχαρη, έναντι ενός αντίστοιχου που περιέχει ζάχαρη.

Επιπλέον σε ποσοστό μεγαλύτερο του 40% οι καταναλωτές αναζητούν να αγοράσουν προϊόντα που δεν περιέχουν ζάχαρη, με τις πωλήσεις τους να «τρέχουν» με ρυθμούς ταχύτερους έναντι των συμβατικών προϊόντων που περιέχουν το συστατικό.

Η νέα αυτή ανερχόμενη καταναλωτικη τάση, όπως επισημαίνεται, περιλαμβάνει τόσο τα προϊόντα με περιορισμένη ποσότητα ζάχαρης, εκείνα χωρίς καθόλου ζάχαρη καθώς και εκείνα χωρίς πρόσθετη ζάχαρη (δηλαδή επιπλέον εκείνης που χρησιμοποιείται κατά την παρασκευή τους).

Ενδεικτικό της ανάπτυξης για τις συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων είναι τα στοιχεία που αφορούν στη σοκολάτα χωρίς ζάχαρη, οι πωλήσεις της οποίας από το 2017 έχουν διπλασιαστεί και συγκεκριμένα από το 0,8% στο 1,5% σήμερα.

Αξίζει να σημειωθεί πάντως πως η τιμή των προϊόντων χωρίς ζάχαρη είναι συνήθως αυξημένη καθώς κατά κάποιον τρόπο θεωρούνται ως premium, με τους καταναλωτές ωστόσο που έχουν αποφασίσει να τα εντάξουν στη διατροφή τους να μην επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό, ως προς αυτό και να συνεχίζουν να τα προτιμούν.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις