Β. Κορκίδης: Ο γιορτινός Δεκέμβριος ξεκινά με «Cyber Monday» προσφορές

«Η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα δείχνει να βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης»
Η Cyber Monday είναι μια έξυπνη επέκταση της Black Friday που δίνει στον καταναλωτή τη δυνατότητα να διευρύνει τις εκπτωτικές αγορές του λίγες ημέρες πριν την εορταστική αγορά» σημειώνει ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης για τη σημερινή Cyber Monday.
Όπως επισημαίνει, «η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα δείχνει να βρίσκεται σε φάση ωρίμανσης, καθώς ο ρυθμός ανάπτυξης έχει αρχίσει πλέον να κινείται σε σταθερά μεν, μονοψήφια δε επίπεδα. Από την άλλη πλευρά, ο αριθμός των Ελλήνων καταναλωτών κινείται πλέον σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα με αποτέλεσμα να εκτιμάται ότι η ανάπτυξη θα συνεχιστεί».
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Έκθεσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου 2025, την οποία συνέταξαν ο Ecommerce Europe και το EuroCommerce σε συνεργασία με τοπικούς συνδέσμους όπως ο Ελληνικός Σύνδεσμος Ηλεκτρονικού Εμπορίου, όπως εξηγεί ο κ. Κορκίδης, η συνολική αξία των online αγορών που πραγματοποίησαν οι Έλληνες καταναλωτές B2C διαμορφώθηκε το 2024 στα 18,2 δισ. ευρώ παρουσιάζοντας μία αύξηση της τάξεως του 5% σε σχέση με το 2023 όταν είχε ανέλθει στα 17,3 δισ. ευρώ. Η εκτίμηση για το 2025 είναι πως η αύξηση θα παραμείνει στα επίπεδα του 5% με αποτέλεσμα η αξία της συγκεκριμένης αγοράς να ανέλθει στα 19,1 δισ. ευρώ. Ο ρυθμός ανάπτυξης είναι λίγο χαμηλότερος σε σχέση με προηγούμενα χρόνια όπου λόγω και των μέτρων αντιμετώπισης της πανδημίας οι online αγορές είχαν παρουσιάσει αύξηση της τάξεως του 8% το 2021, του 10% το 2022 και του 9% το 2023.
Από την άλλη πλευρά, προσθέτει, παρατηρείται μία αύξηση του αριθμού των Ελλήνων, ηλικίας 16-74 ετών, που αγοράζουν από το Διαδίκτυο καθώς το ποσοστό από 46% που ήταν το 2020 και 59% το 2022 έφθασε πέρσι στο 66% και για φέτος εκτιμάται ότι θα ανέλθει στο 73%, πλησιάζοντας τον ευρωπαϊκό μέσο όρο.
«Όσον αφορά στην αγοραστική συμπεριφορά, το 86% των Ελλήνων online καταναλωτών επιλέγει να ψωνίζει από εγχώρια e-shops, δείχνοντας εμπιστοσύνη στα ελληνικά καταστήματα και στις υπηρεσίες τους. Παράλληλα, ένα 40% στρέφεται και σε e-shops άλλων χωρών, εντός και εκτός της ΕΕ, που κινείται ανοδικά λόγω των μεγάλων δυνατοτήτων τους, οι οποίες όμως, σύμφωνα με τον GRECA την ΕΣΕΕ και το ΕΒΕΠ, δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού λόγω διαφορετικής φορολογίας» καταλήγει ο κ. Κορκίδης.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις










