Πληθωρισμός και ενεργειακή κρίση αλλάζουν τις επιλογές μας

Η ακρίβεια και οι ανατιμήσεις έχουν φέρει νέα δεδομένα στον κλάδο της λιανικής τροφίμων, με τους καταναλωτές να αλλάζουν τον τρόπο που κάνουν τα καθημερινά τους ψώνια και τις επιχειρήσεις να προσαρμόζονται σε αυτόν. Με τις προβλέψεις να είναι εξίσου ανησυχητικές και για το 2023, όλα δείχνουν πως ο κόσμος θα συνεχίσει να ψωνίζει με μέτρο, να επιλέγει προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και να περιορίζει ακόμα και τις αγορές τροφίμων.

Ωστόσο, δεν είναι μόνο ο πληθωρισμός που έχει αλλάξει τον τρόπο που καταναλώνουμε αλλά και οι φόβοι που γεννά η κλιματική αλλαγή επεκτείνοντας παγκοσμίως την ανησυχία για τα περιβαλλοντικά προβλήματα. Οι δύο αυτοί παράγοντες έχουν ωθήσει τους καταναλωτές παγκοσμίως να ακολουθήσουν μια στρατηγική λιτότητας στην καθημερινότητά τους.

“Κυνηγούν” τις προσφορές, χρησιμοποιούν κουπόνια περισσότερο από ποτέ, προτιμούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έναντι των επώνυμων και, όσον αφορά την χώρα μας, ψωνίζουν από το «καλάθι του νοικοκυριού».

Σε όλα αυτά, έρχεται να προστεθεί και ένα κύμα πληροφοριών στα social media και τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης με συμβουλές για εξοικονόμηση χρημάτων στο σούπερ μάρκετ αλλά και περιορισμό της κατανάλωσης ενέργειας στο σπίτι.

Ταυτόχρονα, το ενεργειακό κόστος πείθει τους καταναλωτές να επενδύσουν στην αγορά και τη χρήση μικρών συσκευών όπως φούρνους μικροκυμάτων, φριτέζες αέρα και ηλεκτρικούς βραστήρες αντί να ανάψουν το φούρνο. Νέα προγράμματα αντικατάστασης ηλεκτρικών συσκευών, όπως η εγκατάσταση ηλιακών θερμοσίφωνων και η κατάργηση των παλιών, ηλεκτρικών, ωθούν τους καταναλωτές να κάνουν πιο φιλικές προς το περιβάλλον επιλογές αλλά και, μακροπρόθεσμα, πιο συμφέρουσες για την “τσέπη” τους.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις