Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας φτάνει το 16,1%

Ακόμη περισσότερο αυξάνουν το μερίδιό τους στις αγορές των καταναλωτών στα σούπερ μάρκετ τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που προτιμώνται ως φθηνότερες λύσεις απέναντι στην ακρίβεια και τις πληθωριστικές πιέσεις.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων IRI, στο δεκάμηνο του 2022, το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας διαμορφώνεται στο 16,1% ενώ στο 9μηνο ήταν στο 15,9%. Η ανάπτυξη τους δε, μέσα σε έναν χρόνο, φτάνει το 13,9%.

Παρά το γεγονός ότι το ποσοστό αυτό απέχει από το 19% του 2014 που αποτέλεσε ρεκόρ για την ελληνική αγορά εν μέσω της οικονομικής κρίσης, τα στοιχεία των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ δείχνουν μία αυξητική τάση στην αγορά για το private label από την πλευρά των καταναλωτών, όσο μάλιστα η «πίεση» στο διαθέσιμο εισόδημα τους συνεχίζεται.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας είναι εκείνα που παράγονται για λογαριασμό των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, με το δικό τους εμπορικό σήμα και συνήθως είναι φθηνότερα έναντι των αντίστοιχων επώνυμων. Παρέμειναν μάλιστα φθηνότερα, παρά το γεγονός ότι τους τελευταίους μήνες έχουν υποστεί, ακόμη και σε μεγαλύτερο ποσοστό σε σχέση με τα επώνυμα, ανατιμήσεις.

Στελέχη του οργανωμένου λιανεμπορίου εξηγούν ότι παρότι αρκετοί καταναλωτές τα θεωρούν κατώτερης ποιότητας, δεν ισχύει καθώς τα περισσότερα από αυτά, παράγονται από τις ίδιες εταιρείες οι οποίες παράγουν και τα επώνυμα ενώ η διαφορά τους είναι πως δεν «κουβαλούν» αντίστοιχα «βάρη», όπως διαφήμιση, προωθητικές ενέργειες κτλ.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις