Ενεργειακό κόστος και αύξηση των τιμών των πρώτων και δεύτερων υλών οδηγούν σε ανατιμήσεις στην αγορά της μπύρας

Παρά τις προκλήσεις που αντιμετώπισε λόγω της αύξησης του κόστους – κυρίως του ενεργειακού-  η αγορά της μπύρας κινήθηκε πολύ καλά το 2022 ενώ για το τρέχον έτος ερωτηματικό αποτελεί η κατανάλωση, εξαιτίας των συνεχιζόμενων πληθωριστικών πιέσεων, με τις επιχειρήσεις να οδηγούνται σε νέες ανατιμήσεις. 

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, Αλέξανδρος Δανιηλίδης, μιλώντας στους δημοσιογράφους, στο περιθώριο εκδήλωσης για το σήμα επισκέψιμου ζυθοποιείου, εκτίμησε πως η ανάπτυξη στον κλάδο για το 2022, υπολογίζεται κοντά σε διψήφιο ποσοστό.

Η νέα χρονιά σύμφωνα με τον ίδιο αποτελεί «μεγάλο ερωτηματικό» σχετικά με την πορεία της κατανάλωσης, παρά το γεγονός ότι η τάση είναι καλή, με θετικά μηνύματα από τον τουριστικό κλάδο. «Το ερώτημα είναι ένα και αφορά, κατά πόσο ο πληθωρισμός θα επηρεάσει τους καταναλωτές» σημείωσε ο κ. Δανιηλίδης.  Όπως επεσήμανε, η Αθηναϊκή Ζυθοποιία προχώρησε σε ανατιμήσεις της τάξεως του 5% μεσοσταθμικά το 2022, ενώ περί το 9% υπολογίζονται οι αντίστοιχες το 2023.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ζυθοποιών και ιδρυτής της ζυθοποιίας Septem ο κ. Σοφοκλής Παναγιώτου επεσήμανε ότι μεσοσταθμικά το 2022 οι ανατιμήσεις στην αγορά μπύρας ήταν της τάξεως του 5-6%. Για το τρέχον έτος εκτιμάται πως θα υπάρξουν νέες ανατιμήσεις της τάξεως του 8-15%. Ο ίδιος επεσήμανε πως οι νέες ανατιμήσεις είναι «πολύ συγκρατημένες» σε σχέση με την άνοδο του λειτουργικού κόστους καθώς εκτός από το ενεργειακό έχουν εκτοξευθεί και οι τιμές πρώτων υλών αλλά και συσκευασιών.

Από την πλευρά του ο Αλέξανδρος Κουρής, ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Μικροζυθοποιίας Κυκλάδων που παράγει τις μπύρες Νήσος, επεσήμανε πως το 2022 εμπορικά ήταν μία από τις καλύτερες χρονιές με αύξηση πωλήσεων κατά 40% σε όγκο συγκριτικά με το 2021 επισημαίνοντας πως πρώτες ύλες και η ενέργεια αποτελούν τεράστιο πρόβλημα.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις