Στο FoodLife μιλάει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, Γιάννης Βογιατζής

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Την αισιοδοξία του ότι η θετική εικόνα που δημιουργήθηκε το καλοκαίρι για την αγορά του κρασιού – λόγω του τουρισμού – και διατηρήθηκε έως τώρα, θα συνεχιστεί και στις γιορτές, εκφράζει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου, Γιάννης Βογιατζής. Τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά είναι μία περίοδος στην οποία ανέκαθεν «πόνταρε» πολλά ο κλάδος, τόσο για την κατανάλωση κρασιού εντός σπιτιού αλλά κυρίως στην εστίαση. Σύμφωνα με όσα επισημαίνει στο FoodLife o κ. Βογιατζής, ο όγκος των πωλήσεων κατά τον Δεκέμβριο ανέρχεται ακόμη και στο 15%-20% του συνόλου.

Παρά το γεγονός ότι τη φετινή χρονιά τα Χριστούγεννα και η Πρωτοχρονιά θα γιορταστούν εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και γενικότερης ακρίβειας, ο πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικού Οίνου εκτιμά ότι η κατανάλωση κρασιού θα διατηρηθεί σε υψηλά επίπεδα ενώ ήδη υπάρχει κινητικότητα και σε ό,τι αφορά στα κρασιά που επιλέγονται ως δώρα.

Σε μεγάλο βαθμό βοηθά το «περιβάλλον αισιοδοξίας» που έχει δημιουργηθεί εξαιτίας του αυξημένου αριθμού τουριστών και της κατανάλωσης που γίνεται στο κανάλι του ΗοReCa το οποίο είναι ιδιαίτερα σημαντικό για τον κλάδο. Παράλληλα το κρασί αποτελεί ένα προϊόν που ως επί το πλείστον, δεν έχει υποστεί, συγκριτικά με τα υπόλοιπα, μεγάλες ανατιμήσεις. «Εξάλλου στη μεσαία, οικονομικά, κατηγορία υπάρχει σημαντικός αριθμός από καλά κρασιά τα οποία είναι προσιτά σε όλους, εάν κάποιος δεν έχει δυνατότητα να πληρώσει ένα ακριβό κρασί» εξηγεί ο κ. Βογιατζής.

Αξίζει να σημειωθεί τέλος ότι πρόσφατη έρευνα της εταιρείας NielsenIQ έδειξε ότι οι Έλληνες καταναλωτές παρά το γεγονός ότι ψάχνουν για προσφορές στις αγορές τους, εντούτοις, για την περοίδο των Χριστουγέννων αρκετοί δηλώνουν ότι δεν θα διστάσουν να αγοράσουν και πιο «πολυτελή» τρόφιμα και ποτά. Το κρασί είναι ένα από αυτά και σε ποσοστό 20% αναφέρουν ότι θα επιλέξουν πολυτελείς μάρκες και πιο premium είδη.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις