Οι καταναλωτές περιορίζουν τις αγορές τους σε βασικά αγαθά εξαιτίας της αύξησης του κόστους ζωής.

Του Δημήτρη Χριστούλια 

Μεσοσταθμική μείωση 5% σημείωσαν οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τον Νοέμβριο εξαιτίας, της λειτουργίας των επιχειρήσεων της εστίασης, των ανατιμήσεων στο ηλεκτρικό ρεύμα, στο φυσικό αέριο, στα καύσιμα, στο πετρέλαιο θέρμανσης αλλά και σε μια ευρεία γκάμα βασικών καταναλωτικών αγαθών όπως είναι τα τρόφιμα, που έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση του κόστους ζωής και τον περιορισμό των δαπανών στα απολύτως αναγκαία για την πλειονότητα των καταναλωτών.

Σύμφωνα με υψηλόβαθμα στελέχη αλυσίδων σούπερ μάρκετ που μίλησαν στο foodlife.gr, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ μειώθηκαν κατά περίπου 5% τον Νοέμβριο είναι απολύτως αναμενόμενη καθώς πέρυσι τέτοιο καιρό τα καταστήματα της εστίασης ήταν κλειστά εξαιτίας του lockdown, με αποτέλεσμα το σύνολο της κατανάλωσης να έχει μεταφερθεί στα καταστήματα λιανικής πώλησης τροφίμων.

Επίσης, αρκετοί καταναλωτές αγοράζουν περισσότερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που είναι φθηνότερα σε σχέση με τα επώνυμα ενώ το καταναλωτικό ενδιαφέρον εστιάζεται και στις προσφορές, οι οποίες, σύμφωνα με πληροφορίες, το τελευταίο διάστημα μειώνονται… Πλέον οι επιχειρηματίες του κλάδου τροφίμων και ποτών έχουν εναποθέσει τις ελπίδες τους για αύξηση του τζίρου τους στην εορταστική περίοδο και στο άνοιγμα των καταστημάτων τις αμέσως επόμενες δύο Κυριακές, στις 12 και 19 Δεκεμβρίου. Την ίδια στιγμή, προσπαθούν με νύχια και με δόντια να απορροφήσουν σημαντικό μέρος των ανατιμήσεων καθώς γνωρίζουν ότι αρκετοί αλλάζουν καταναλωτικές προτιμήσεις, όταν ανατιμώνται σε μεγάλο βαθμό, τα προϊόντα που συνηθίζουν να βάζουν καθημερινά στο καλάθι τους.  

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις