Λιγότερες μέρες διακοπές λόγω ακρίβειας θα κάνει πάνω από το 50% των ερωτηθέντων

Το κύμα ακρίβειας στην Ελληνική κοινωνία έχει θέσει μεγάλα εμπόδια στα νοικοκυριά σύμφωνα με έρευνα της Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών. Η μελέτη αποκαλύπτει ότι οι καταναλωτές κάνουν περικοπές ακόμη και στα πιο βασικά είδη προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις δύσκολες συνθήκες που επικρατούν.

Τα στοιχεία δείχνουν πως η ακρίβεια στην ενέργεια και τα βασικά αγαθά ανησυχεί ιδιαίτερα τους καταναλωτές. Συγκεκριμένα, 6 στους 10 αντιμετωπίζουν με προβληματισμό τα έξοδα στην ενέργεια (ηλεκτρικό ρεύμα, καύσιμα, θέρμανση) και 3 στους 10 τις δαπάνες στα βασικά αγαθά (φαγητό, τρόφιμα, ποτά, super market).

Στην ενέργεια πάλι, έχουν παρατηρήσει οι περισσότεροι (έξι στους δέκα) το μεγαλύτερο ποσοστό αύξησης των τιμών – ακολουθούν και εδώ τα βασικά αγαθά.

Τα καταναλωτικά αγαθά (ρούχα, παπούτσια, ηλεκτρικές συσκευές) και -σχεδόν ισόποσα- η ενέργεια είναι οι δύο κατηγορίες εξόδων που έχουν κυρίως περιορίσει, τους τελευταίους μήνες, οι καταναλωτές. Κοντά στα παραπάνω είναι και το ποσοστό όσων (ένας στους πέντε) έχει περιορίσει τα βασικά αγαθά. Λίγο χαμηλότερα καταγράφονται όσοι έχουν κάνει περικοπές σε διασκέδαση, ψυχαγωγία, ταξίδια. Περίπου αντίστοιχα ποσοστά συναντάμε και στις απαντήσεις των επαγγελματιών / επιχειρηματιών.

Λιγότερες ημέρες διακοπών λόγω ακρίβειας

Αν και η διάθεση για διακοπές, μετά από σχεδόν δύο χρόνια πανδημίας και υγειονομικών περιορισμών, είναι σίγουρα αυξημένη σε όλους μας, μόνο το 36% των συμμετεχόντων, απαντούν ότι θα διαθέσουν τις ίδιες (πάνω-κάτω και σε σύγκριση με πέρυσι) ημέρες για τις φετινές τους καλοκαιρινές διακοπές – μόλις 4% απαντά: «περισσότερες». Πάνω από τους μισούς θα διαθέσουν μειωμένες ημέρες για τις φετινές τους διακοπές: τρεις στους δέκα (29%) θα ξεκουραστούν λιγότερες ημέρες και ένας στους τέσσερις (25%) καθόλου! Αντίστοιχη είναι η εικόνα και για τους αυτοαπασχολούμενους.

Ως ο κύριος λόγος που οι ημέρες των φετινών καλοκαιρινών διακοπών θα είναι μειωμένες αναδεικνύονται οι οικονομικές δυσκολίες (για τους τρεις στους τέσσερις). Παραπλήσια ποσοστά, με αυτά του γενικού πληθυσμού, αποτυπώνονται και στους επιχειρηματίες / επαγγελματίες. Έχει βελτιωθεί η αξιολόγηση των μέτρων και των εξαγγελιών της κυβέρνησης για την στήριξη των καταναλωτών από τις ανατιμήσεις: Το 50% των συμμετεχόντων τα βρίσκουν προς τη σωστή κατεύθυνση (οι περισσότεροι από αυτούς πάντως, κρίνουν ότι χρειάζονται κι άλλα), έναντι 42% που κρίνουν ότι κινούνται προς λανθασμένη κατεύθυνση.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις