Τι δείχνουν τα στοιχεία του Συνδέσμου Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων ποτών

Αυξημένη κατά 24,2% ήταν η εγχώρια κατανάλωση στα ελληνικά αποστάγματα το 2022 σε σχέση με το 2021 αλλά και κατά 8% σε σχέση με το έτος προ πανδημίας, το 2019.

Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων και Αλκοολούχων ποτών, η κατανάλωση ούζου, κατέχοντας παράλληλα το μεγαλύτερο μερίδιο στην εγχώρια αγορά με 42,31%, αυξήθηκε κατά 16,4%.

Διαρκή ανοδική πορεία, ειδικά την τελευταία τριετία, εμφανίζει η κατηγορία τσίπουρο/τσικουδιά με  μερίδιο 26,44% και αύξηση στην κατανάλωση το 2022 κατά 17,4%.

Αύξηση της τάξεως του 45,8% κατέγραψε η εγχώρια κατανάλωση των ελληνικών λικέρ αν και η κατηγορία διαθέτει ακόμη μικρό μερίδιο της τάξεως του 5%.

Τα υπόλοιπα παραγόμενα στην Ελλάδα αλκοολούχα ποτά –όπως βότκα, gin, ρούμι, απόσταγμα σταφυλής, ρακόμελο, κυρίως όμως τα ποτά τύπου brandy – διατηρούν σημαντικό μερίδιο της εγχώριας κατανάλωσης με 26,1%.

ΣΕΑΟΠ

Την ίδια στιγμή ο  κλάδος κατέγραψε αύξηση των εξαγωγών κατά 5,2% στο σύνολο των αλκοολούχων ποτών και αποσταγμάτων της ελληνικής παραγωγής το 2022. Ναυαρχίδα των εξαγωγών είναι σταθερά το ούζο, που αποτελεί το 72,4% του συνόλου των εξαγωγών ελληνικών αλκοολούχων ποτών, με 10,5 εκατ. λίτρα αλκοόλης (37,4 εκ. φιάλες). Το ούζο ήταν και το προϊόν που έδωσε την ώθηση στις συνολικές εξαγωγές του κλάδου με αύξηση 11% το 2022.

Οι εξαγωγές του τσίπουρου/τσικουδιάς, αντιπροσωπεύουν πολύ μικρό μερίδιο (0,68%) του συνόλου ενώ το 2022 εμφάνισαν πτώση -11%, τα ελληνικά λικέρ επίσης μείωση -7% όπως και τα υπόλοιπα αλκοολούχα ποτά που παράγονται στην Ελλάδα (randy, gin, vodka κτλ.) κατά -9%.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις