Πάνω από 40 εκατ. ευρώ υπολογίζεται το κόστος για 3-4 μεγάλες αλυσίδες.

Του Δημήτρη Χριστούλια

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν διαδραματίσει ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο. Δεν έκλεισαν ούτε μια μέρα εξυπηρετώντας του καταναλωτές, οι οποίοι δεν είχαν σχεδόν καμία άλλη πρόσβαση για την αγορά τροφίμων και άλλων βασικών αγαθών. Φυσικά, δεν το έκαναν «αφιλοκερδώς» καθώς τα τελευταία δύο χρόνια, όπου οι οικονομίες όλου του κόσμου έχουν καταρρεύσει, η ανάπτυξη στο λιανεμπόριο τροφίμων είναι ιδιαίτερα σημαντική. Τα σούπερ μάρκετ από την άλλη έχουν πληγεί σημαντικά από την ενεργειακή κρίση.

Υψηλόβαθμο στέλεχος γνωστής αλυσίδας σούπερ μάρκετ μιλώντας στο foodlife εκτίμησε ότι 3-4 μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, μπορεί ήδη να έχουν ήδη πάνω από 40 εκατ. ευρώ επιβαρύνσεις από την αύξηση του ηλεκτρικού ρεύματος, του φυσικού αερίου και των καυσίμων. Εάν όντως αυτό το ποσό είναι και το πραγματικό, τότε η εξίσωση για απορρόφηση των ανατιμήσεων είναι ιδιαίτερα δύσκολη.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες του foodlife, τα καταστήματα τροφίμων προχωρούν πλέον σε κάποιες περιπτώσεις στην απορρόφηση μικρού ποσοστού των ανατιμήσεων που δέχονται από την βιομηχανία τροφίμων και τις εμπορικές επιχειρήσεις. Για παράδειγμα, εάν δέχονται ένα ανατιμημένο τιμολόγιο της τάξης του 15%, μπορούν να απορροφήσουν 2 ή 3 ποσοστιαίες μονάδες. Με το ενεργειακό κόστος να είναι υψηλό, πολύ δύσκολα θα μειωθούν οι τιμές. Μπροστά σε αυτό το μεγάλο πρόβλημα ιδιωτικός και δημόσιος τομέας πρέπει να ενώσουν τις δυνάμεις τους και με αμοιβαίες υποχωρήσεις να βρουν την χρυσή τομή έτσι ώστε να «ελαφρυνθεί» το καλάθι της νοικοκυράς.

Γιατί από την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των καταναλωτών, θα ωφεληθούν τόσο οι επιχειρήσεις όσο και το κράτος. Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι η ακρίβεια είναι ο κοινός εχθρός για καταναλωτές, επιχειρήσεις και κράτος. Μπροστά σε αυτή την κοινή απειλή πρέπει να βρεθεί άμεσα λύση, έστω και εάν είναι πρόσκαιρη, προκειμένου να περιορισθεί σε έναν βαθμό τουλάχιστον η ακρίβεια σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες. Με το νέο κύμα ακρίβειας να είναι προ των πυλών, οι λύσεις πρέπει να δοθούν τώρα!

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις