Η πτώση με βάση τον όγκο των προϊόντων φτάνει και το 10% σε κάποια σούπερ μάρκετ

Του Δημήτρη Χριστούλια

Τον τελευταίο τουλάχιστον έναν χρόνο η ακρίβεια αποτελεί το υπ’ αριθμόν ένα πρόβλημα για όλους τους πολίτες. Όχι, δηλαδή ότι τα προηγούμενα χρόνια οι τιμές σε εκατοντάδες βασικά αγαθά δεν κινούταν σε υψηλά επίπεδα προκαλώντας την δυσαρέσκεια των ευάλωτων οικονομικά νοικοκυριών που πάντα έκαναν προσεκτικά και μετρημένα τις αγορές τους, ακόμη και εάν πρόκειται για τρόφιμα, τους τελευταίους όμως 12 μήνες η ακρίβεια έχει λάβει ανεξέλεγκτες διαστάσεις.

Οι αγορές όμως ορισμένων βασικών αγαθών είναι ανελαστικές για τα νοικοκυριά. Τα νοικοκυριά πρέπει να αγοράσουν ψωμί, γάλα, όσπρια, κρέας, τυρί, ψάρια και πολλά ακόμη βασικά αγαθά που δεν γίνεται ένα νοικοκυριό να μην βάζει καθημερινά στο καλάθι του, το οποίο κάθε χρόνο έχει όλο και λιγότερα προϊόντα. Η ακρίβεια μπορεί πολύ εύκολα να αποτυπωθεί στην μείωση της κατανάλωσης. Θα μπορούσε να εκτιμήσει κάποιος ότι εξαιτίας της εκρηκτικής αύξησης του τουρισμού φέτος, θα διαπιστώναμε και άνοδο στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ. Τουναντίον οι αλυσίδες μπορεί να βλέπουν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται, κάτι που αποδίδεται στο μπαράζ ανατιμήσεων σε όλα σχεδόν τα προϊόντα, ο όγκος όμως των αγαθών που πωλούν έχει μειωθεί σημαντικά.

Σύμφωνα με πληροφορίες του FoodLife υπάρχουν αλυσίδες σούπερ μάρκετ οι οποίες βλέπουν μεγάλη μείωση στις πωλήσεις του, από τις αρχές του χρόνου, σε ότι αφορά τον όγκο προϊόντων, που σε κάποιες περιπτώσεις προσεγγίζει και το 10%. Εύλογα μπορεί κάποιος να αναρωτηθεί ότι πόση θα ήταν η μείωση των προϊόντων που πωλούν τα σούπερ μάρκετ εάν δεν είχαμε τόση μεγάλη έλευση τουριστών. Να προσθέσω μάλιστα, ότι εκτός από τους ξένους τουρίστες και αρκετοί Έλληνες που πήγαν φέτος διακοπές ψώνιζαν από τα σούπερ μάρκετ αρκετές φορές για την καθημερινή τους διατροφή.

Όπως έλεγαν επαγγελματίες του τουρισμού στο FoodLife, όταν φεύγουν από το δωμάτιο οι ένοικοί του, οι καθαρίστριες μαζεύουν πολλά σκουπίδια από τρόφιμα που έχουν αγορασθεί από τα σούπερ μάρκετ. Η μείωση της κατανάλωσης είναι δεδομένη, ακόμη και εάν κάποιος επικαλεσθεί ότι η μείωση στα σούπερ μάρκετ αντισταθμίσθηκε από τις πωλήσεις που έκαναν τα cash and carry. Οι βιομηχανίες τροφίμων και τα σούπερ μάρκετ γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να υπάρχουν χωρίς καταναλωτές. Το «καλάθι του νοικοκυριού» πρέπει να επεκταθεί σε πολλά ακόμη προϊόντα και οι τιμές να υποχωρήσουν ακόμη περισσότερο εάν θέλουμε να μιλάμε για ουσιαστικό όφελος για τους καταναλωτές. 

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις