Νέα έρευνα καταδεικνύει τα κριτήρια επιλογής e-shop από τους καταναλωτές στην Ελλάδα.

To ηλεκτρονικό εμπόριο παρουσίασε σημαντική αύξηση κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021 με τους καταναλωτές να ψωνίζουν από e-shops σε ποσοστό  60%, αριθμός αυξημένος κατά 22% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2020. Μάλιστα, πρόσφατη έρευνα ανέδειξε τα κριτήρια επιλογής e-shop από τους καταναλωτές, με την τιμή του προϊόντος να εμφανίζεται ως ο Νο1 παράγοντας.

Κριτήρια επιλογής e-shop από τους καταναλωτές

Όπως αναφέραμε, η τελική τιμή του προϊόντος αποτελεί το βασικό κριτήριο επιλογής e-shop για 1 στους 3 καταναλωτές. Σχεδόν 1 στους 2 αγοραστές τοποθετεί μέσα στα πρώτα 5 σημαντικότερα κριτήρια επιλογής e-shop τα δωρεάν μεταφορικά και την άμεση διαθεσιμότητα του προϊόντος. Με μικρή διαφορά ακολουθεί η ασφάλεια της πλατφόρμας του e-shop (2o μεγαλύτερο ποσοστό top κριτήριου μετά την τελική τιμή με 12%, 4ο κατά σειρά σημαντικότητας σε επίπεδο top-5). Τα θετικά σχόλια και οι αξιολογήσεις από τρίτους παίζουν και αυτά έναν ρόλο.

Την ίδια στιγμή, λιγότερη βαρύτητα δίνουν οι καταναλωτές στη δυνατότητα χρήσης κάρτας και η μεγάλη ποικιλία, η δυνατότητα δωρεάν επιστροφής και αντικατάστασης, η ευκολία χρήσης του e-shop, η επωνυμία του ηλεκτρονικού καταστήματος, η ταχύτητά του και η ύπαρξη και φυσικού καταστήματος. Η δυνατότητα παράδοσης αυθημερόν με επιπλέον κόστος αποτελεί κριτήριο για τον μικρότερο αριθμό των ερωτηθέντων.

Έρευνα που διεξήχθη από Plushost σε συνεργασία με τη Focus Bari και μελετά τη σχέση των καταναλωτών με το e-Commerce πριν, κατά και μετά τα περιοριστικά μέτρα σε 24 διαφορετικούς κλάδους της αγοράς, έδειξε ότι το κόστος των μεταφορικών είναι παράγοντας, στον οποίο δίνουν μεγάλη έμφαση οι καταναλωτές στην Ελλάδα.

Οι καταναλωτές προσπαθούν να αποφύγουν το κόστος μεταφορικών, συμπληρώνοντας το ποσό της ελάχιστης παραγγελίας (κάτι που θεωρούν δεδομένο ότι όλα τα ηλεκτρονικά καταστήματα πρέπει να προσφέρουν από ένα επίπεδο αξίας αγορών και άνω). Εναλλακτικά, επιλέγουν καταστήματα που προσφέρουν δωρεάν μεταφορικά ανεξαρτήτως ύψους παραγγελίας, ακόμη κι αν χρειαστεί να περιμένουν μερικές ημέρες παραπάνω (ειδικότερα οι γυναίκες και οι καταναλωτές 35-54 ετών).

Κορυφαία e-shops στην Ελλάδα

Η έρευνα διαπιστώνει ότι ανάλογα με την κατηγορία του προϊόντος, διαφοροποιείται και το είδος καταστήματος, από το οποίο πραγματοποιούν οι καταναλωτές τις ηλεκτρονικές τους αγορές.  Στο σύνολο των online αγορών προηγούνται οι παραγγελίες από Skroutz/Best Price με ποσοστό 28%, ενώ ακολουθούν (27%) οι επώνυμες αλυσίδες με e-shop και φυσικά καταστήματα, που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands.

Στους άνδρες κυριαρχούν οι αγορές από Skroutz/BestPrice, καθώς το 30% δηλώνει ότι “προτιμά να αγοράζει από τις μεγάλες πλατφόρμες”, ενώ στις γυναίκες προηγούνται με 29% οι επώνυμες αλυσίδες με e-shop και φυσικά καταστήματα, που προσφέρουν πολλά διαφορετικά brands.

Οι κάτοικοι της Περιφέρειας, ψωνίζουν από Skroutz/BestPrice σε μεγαλύτερο βαθμό, έναντι των κατοίκων της Αττικής, που δείχνουν μεγαλύτερη προτίμηση στις επώνυμες αλυσίδες.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις