Ποια εταιρεία αποφάσισε να χρεώνει τους καταναλωτές για τις επιστροφές προϊόντων

Μια νέα πολιτική αλλαγής προϊόντων αναμένεται να υιοθετήσει σύντομα η μεγάλη Σουηδική αλυσίδα fast fashion Η&Μ καθώς, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, στο εξής θα χρεώνει τους καταναλωτές για τις επιστροφές ενδυμάτων που αγοράστηκαν από το e-shop της εταιρείας.

H&M: Τέλος οι δωρεάν επιστροφές για τις online αγορές

Σύμφωνα με την εταιρεία, μια δοκιμαστική περίοδος θα ξεκινήσει το επόμενο διάστημα: «Όλα εξαρτώνται από το πώς θα το λάβει ο πελάτης. Γι’ αυτό κάνουμε μια δοκιμή για να δούμε αν αυτό είναι κάτι που πρέπει να ακολουθήσει γρήγορα», δήλωσε η Helena Helmersson, Διευθύνουσα Σύμβουλος της H&M κατά τη διάρκεια της τελευταίας συνομιλίας για τα κέρδη της με αναλυτές.

Συγκεκριμένα, η εταιρεία ανέφερε ότι θα δοκιμάσει ένα τέλος επιστροφής σε μερικές από τις αγορές της «αλλά θα ισχύει μόνο για επιστροφές στο διαδίκτυο. Εάν ένας πελάτης επιστρέψει ένα προϊόν που αγοράστηκε από το διαδίκτυο στο φυσικό κατάστημα, δεν υπάρχει χρέωση».

Unsplash

Πώς έφτασε η H&M σε αυτήν την απόφαση; 

Το υψηλότερο κόστος πρώτων υλών και ενέργειας, το ισχυρότερο δολάριο, η έξοδος από τη ρωσική αγορά εν μέσω της σύγκρουσης με την Ουκρανία και η μείωση των καταναλωτικών δαπανών για είδη ένδυσης φαίνεται πως επιβαρύνουν τις δραστηριότητές του κολοσσού της μόδας. Έτσι, όπως όλα δείχνουν, η εταιρεία προσπαθεί να εφαρμόσει μέτρα εξοικονόμησης κόστους, όπως ο καθορισμός τελών επιστροφής.

Ωστόσο, η H&M δεν είναι η μοναδική εταιρεία που χρεώνει τους πελάτης της για τις επιστροφές των προϊόντων τους. Η Kohl’s δεν πληρώνει πλέον τα έξοδα αποστολής των επιστροφών, η Bath and Body Works έχει περιορίσει την προηγουμένως ευρεία πολιτική επιστροφών σε 90 ημέρες ενώ και οι εταιρείες L.L. Bean, Dillard’s, J. Crew, REI και Zara χρεώνουν τις επιστροφές των προϊόντων που έχουν αγοραστεί online και γίνονται μέσω ταχυδρομείου.

«Δεν είναι βιώσιμο για τους λιανοπωλητές και τις εταιρείες να συνεχίσουν να απορροφούν το κόστος των επιστροφών. Όλα καταλήγουν στην οικονομία», υπογραμμίζει στο Forbes o Steve Rop, διευθύνων σύμβουλος της goTRG, εταιρείας που διαχειρίζεται τις επιστροφές για τις Walmart, Sam’s Club, Target, Lowe’s, Home Depot.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι έμποροι λιανικής έχουν έχουν βρεθεί με πάρα πολλά αποθέματα τώρα που τα νοικοκυριά κάνουν αυστηρότερους τους προϋπολογισμούς τους. Θέλουν απεγνωσμένα να απαλλαγούν από ρούχα, παπούτσια παιχνίδια, gadgets και έπιπλα, επειδή χάνουν πολλά χρήματα από απούλητα προϊόντα. Και οι επιστροφές αυξάνουν αυτήν την πίεση. Οι ειδικοί του κλάδου λένε ότι οι λιανοπωλητές εξετάζουν δύο επιλογές για να αντιμετωπίσουν τις επιστροφές: Να τους αποτρέψουν από το να κάνουν επιστροφές χρεώνοντάς τους αμοιβές ή απλώς να υποχρεώνουν τους πελάτες να κρατούν τα πράγματα.

Διαβάστε επίσης: 

Πώς το κινεζικό e-shop Shein κατέκτησε τον κόσμο

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις