Το τοπίο της λιανικής έχει αλλάξει δραστικά τα τελευταία χρόνια γεγονός που γεννά φόβους για το μέλλον του λιανεμπορίου.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ο τομέας του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αναπτυχθεί σε άνευ προηγουμένου κλίμακα, ενώ πολλοί έμποροι λιανικής αναγκάστηκαν να κλείσουν κατά τη διάρκεια παρατεταμένων περιόδων lockdown. Το λιανικό εμπόριο δεν έχει πεθάνει, αλλά οι έμποροι λιανικής που αντιμετωπίζουν τη τέχνη τους ως τέχνη που πεθαίνει δεν μπορούν να επιβιώσουν σε ένα οικοσύστημα με ταχέως μεταβαλλόμενες προσδοκίες των καταναλωτών.

Ποιο είναι το μέλλον του λιανεμπορίου;

Όλοι όσοι έχουν σύνδεση στο Διαδίκτυο αναγνωρίζουν τις πιέσεις που ασκεί το ηλεκτρονικό εμπόριο στους λιανοπωλητές και βλέπουν επίσης αυτές τις αλλαγές. Όταν οι αγοραστές μπορούν να βρουν σχεδόν οτιδήποτε στο διαδίκτυο δεν αρκεί απλώς η παροχή καλών προϊόντων σε ανταγωνιστικές τιμές. Αντί να κάθονται και να σκέφτονται τις μέρες δόξας που το λιανικό εμπόριο ήταν εύκολο, οι έμποροι λιανικής θα πρέπει να προετοιμαστούν για μάχη με μια νέα οπτική γωνία: την ανώτερη εμπειρία για τον πελάτη.

Τι λέει η έρευνα για το μέλλον του λιανεμπορίου

Πρόσφατη έρευνα σχετικά με την συμπεριφορά των καταναλωτών εν μέσω πανδημίας επιβεβαίωσε ορισμένες κοινές υποψίες σχετικά με το μέλλον του λιανικού εμπορίου, ενώ έριξε φως σε ορισμένες απροσδόκητες αλλαγές που θα μπορούσαν να είναι στον ορίζοντα.

Δεν αποτελεί έκπληξη ότι οι νεότεροι προτιμούν τις διαδικτυακές αγορές πιο συχνά από τους ηλικιωμένους. Η διαφορά, ωστόσο, είναι μικρότερη από ό,τι θα περίμεναν οι επικριτές. Σύμφωνα με την έρευνα, το 55,1% των ατόμων ηλικίας 17 έως 34 ετών προτιμούν να ψωνίζουν μέσω Διαδικτύου, ενώ το 57,5% των ατόμων ηλικίας άνω των 34 προτιμούν να ψωνίζουν σε φυσικές τοποθεσίες.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που ψωνίζουν online το κάνουν πιο συχνά για λόγους ευκολίας (47,8%), αποκλειστικές εκπτώσεις (15,4%) και γρήγορες συναλλαγές (11,9%). Οι νεότεροι άνθρωποι έχουν μεγαλύτερη συγγένεια με τους κωδικούς έκπτωσης από τους μεγαλύτερους στο 22,3%, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι νεότεροι αγοραστές έχουν μεγαλύτερη συνείδηση ​​του προϋπολογισμού από τους μεγαλύτερους, τουλάχιστον όταν ψωνίζουν ψηφιακά.

Οι αγοραστές των φυσικών καταστημάτων εκτιμούν τη δυνατότητα να βλέπουν και να αγγίζουν τα προϊόντα αυτοπροσώπως και αναφέρουν την απτή λειτουργία ως τον κορυφαίο λόγο για να ψωνίζουν από καταστήματα (40,4%). Η εμπειρία εντός του καταστήματος ήρθε δεύτερη με 38,4%. Σε όλες τις κατηγορίες, οι άνθρωποι προτιμούσαν να ψωνίζουν αυτοπροσώπως όταν θέλουν κάτι σε μια συγκεκριμένη κατηγορία, όπως είδη καθαρισμού, προσωπικά αξεσουάρ ή ηλεκτρονικά είδη.

Οι άνθρωποι κάνουν αγορές στο διαδίκτυο περισσότερο από ποτέ, αλλά η έρευνα μας δείχνει ότι οι άνθρωποι κάνουν περισσότερες αγορές γενικά. Σύμφωνα με την έκθεση, το 76,3% των ερωτηθέντων ψωνίζει περισσότερο ή το ίδιο ποσό στο διαδίκτυο, ενώ το 68% των ερωτηθέντων ψωνίζει περισσότερο ή το ίδιο ποσό από καταστήματα. Αποδεικνύεται ότι η άποψη ότι το λιανεμπόριο πεθαίνει είναι υπερβολική. Ωστόσο, είναι σίγουρο πως εάν τα φυσικά καταστήματα θέλουν να επιβιώσουν πρέπει να εκσυγχρονίσουν πολύ τις παροχές τους και να συμβαδίσουν με τις τεχνολογικές εξελίξεις.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις