Γιορτές στο σπίτι και χριστουγεννιάτικες αγορές σε... τρόφιμα σχεδιάζουν οι Έλληνες

Στο σπίτι, με οικογένεια και φίλους σχεδιάζει να περάσει τις ημέρες των γιορτών ένας στους δύο Έλληνες ενώ στο μεγαλύτερο ποσοστό τους (61%), οι εορταστικές αγορές θα κατευθυνθούν σε τρόφιμα και ποτά. Στα αποτελέσματα της έρευνας της ΕΥ σχετικά με τις προθέσεις αγορών των Ελλήνων κατά την εορταστική περίοδο, αποτυπώνεται ουσιαστικά η αυξημένη τάση για κατανάλωση κατ’ οίκον, αντί της εξόδου σε καταστήματα εστίασης.

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Πλέον, η συγκεκριμένη τάση, δεν αφορά μόνο στις καθημερινές συνήθειες αλλά και σε πιο ξεχωριστές περιστάσεις, όπως στην προκειμένη περίπτωση στις γιορτές. Ή στις διακοπές όπως διαπιστώθηκε και κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού. Και προφανώς σχετίζεται με την προσπάθεια τους για περιορισμό των δαπανών. Άλλωστε η τιμή παραμένει το νούμερο ένα κριτήριο αγορών για 9 στους 10, ακόμη και στις χριστουγεννιάτικες αγορές.

Παραδοσιακά, πάντως, τις μέρες των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς τα καταστήματα εστίασης  έχουν αυξημένες κρατήσεις και πληρότητες σε σχέση με τον υπόλοιπο χρόνο. Κάτι που αναμένεται να συμβεί και φέτος. Όπως παρατηρούν, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια οι επαγγελματίες του κλάδου, οι έξοδοι της εορταστικής περιόδου για τους Έλληνες περιορίζονται τόσο σε αριθμό, όσο και ως προς το ύψος της κατανάλωσης.

Σε κάθε περίπτωση, «κερδισμένος» από αυτή τη στροφή των καταναλωτών, εμφανίζεται ο κλάδος των σούπερ μάρκετ. Άλλωστε όλες οι κατηγορίες προϊόντων που σχετίζονται με την κατανάλωση στο σπίτι καταγράφουν αυξημένες πωλήσεις στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων.

Οι πωλήσεις σε όγκο των αλκοολούχων ποτών αυξήθηκαν κατά 4,6% και των αναψυκτικών κατά 3,4%, σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana για το 9μηνο του έτους. Επίσης, τα σνακ, παρότι αποτελούν την κατηγορία με τη μεγαλύτερη αύξηση τιμής ανά τεμάχιο (+7,7) ενισχύθηκαν κατά 2,5%.

Τη μεγαλύτερη άνοδο μεταξύ όλων των κατηγοριών στο ράφι κατέγραψαν τα κατεψυγμένα τρόφιμα (8,4%). Και εδώ οι ενισχυμένες πωλήσεις σχετίζονται ως έναν βαθμό με τάση για κατανάλωση στο σπίτι. Καθώς περιλαμβάνονται σε αυτή και προϊόντα, όπως για παράδειγμα πίτες, πίτσες ή σνακ, τα οποία στο παρελθόν οι Έλληνες είτε συνήθιζαν να παραγγέλνουν delivery, είτε να καταναλώνουν στα καταστήματα εστίασης.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις