Αυξήσεις - σοκ σε φυσικό αέριο και πετρέλαιο αλλά και σε δεκάδες βασικά αγαθά.

Στο 6,2% ανήλθε ο πληθωρισμός τον Ιανουάριο του 2022, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Συγκεκριμένα, οι ανατιμήσεις συνεχίζονται καθώς κατά το τελευταίο τρίμηνο η μέση τιμή στις πατάτες έχει αυξηθεί σε ποσοστό 47%, στα μακαρόνια 23%, στο ελαιόλαδο πάνω από 10%, στο φρέσκο γάλα και στα τυροκομικά 8%, στα αλλαντικά 5% και στα απορρυπαντικά 4%, σε επίπεδο τιμής πώλησης στα σούπερ μάρκετ.

Εκρηκτική αύξηση του ύψους 156% σημείωσαν οι τιμές του φυσικού αερίου σε σχέση με έναν χρόνο πριν, ενώ η τιμή στο πετρέλαιο θέρμανσης αυξήθηκε κατά 36%. Στο ηλεκτρικό ρεύμα η αύξηση αγγίζει το 56% πάντα σε σχέση με τον Ιανουάριο του 2021.

Στα στοιχεία που δημοσίευσε πρόσφατα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή  η πρόβλεψη για τον πληθωρισμό στην Ελλάδα φτάνει στο 3,1% (0,8% η πρόβλεψη του προϋπολογισμού) για το 2022, ενώ η προηγούμενη ήταν για μόλις 1%.

Αύξηση και για τον εισαγόμενο πληθωρισμό, κυρίως εξαιτίας της αύξησης των τιμών στα πετρελαιοειδή. Ειδικότερα, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο Γενικός Δείκτης Τιμών Εισαγωγών στη Βιομηχανία τον Δεκέμβριο 2021, παρουσίασε αύξηση 23,6% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη Δεκεμβρίου 2020.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ οι τιμές αυξήθηκαν κατά:

• 5,2% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: αλεύρι και άλλα δημητριακά, ψωμί, άλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής, ζυμαρικά, μοσχάρι, αρνί και κατσίκι, πουλερικά, παρασκευάσματα με βάση το κρέας, νωπά ψάρια, γιαούρτι, τυριά, ελαιόλαδο, άλλα βρώσιμα έλαια, νωπά φρούτα, νωπά λαχανικά, λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα, πατάτες, σοκολάτες-προϊόντα σοκολάτας, λοιπά τρόφιμα, καφέ, χυμούς φρούτων. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε: χοιρινό, αλλαντικά.

• 7% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.

• 22,6% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

• 3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, υφαντουργικά προϊόντα οικιακής χρήσης, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.

• 11,1% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, καύσιμα και λιπαντικά, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο.

• 0,9% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

• 1,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.

• 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα άλλα είδη ατομικής φροντίδας. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στα ασφάλιστρα οχημάτων.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις