Πώς οι τουρίστες ενίσχυσαν τις πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ

Η εικόνα τους καλοκαιρινούς μήνες και στο 9μηνο του έτους
Τα νησιά συνολικά, η Κρήτη ξεχωριστά καθώς και οι ηπειρωτικές περιοχές με αυξημένη τουριστική κίνηση γενικότερα, εμφανίζουν τους υψηλότερους ρυθμούς ανάπτυξης, όχι μόνο το καλοκαίρι, στην αιχμή δηλαδή της τουριστικής σεζόν αλλά και συνολικά έως τώρα στο 9μηνο του έτους, στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων.
Της Ρομίνας Νικηφόρου
Τους καλοκαιρινούς μήνες βεβαίως, η συνεισφορά του τουρισμού στις πωλήσεις είναι ακόμη μεγαλύτερη, όπως δείχνουν τα στοιχεία τόσο της Circana όσο και της ΝielsenIQ.
Την περίοδο Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις σε αξία, αυξήθηκαν κατά 9,9% στα νησιά και κατά 7,5% στην Κρήτη, σύμφωνα με τη Circana. Ακολούθησε η Πελοπόννησος με 6,6%. Στο σύνολο της χώρας, η αγορά αναπτύχθηκε με ρυθμό 6,4%. Τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη εμφάνισαν αύξηση 5,1% και 5,5% αντίστοιχα. Με 4,3% «έτρεξαν» οι πωλήσεις στη Βόρεια Ελλάδα και με 4,2% στην Κεντρική Ελλάδα. Την περίοδο του καλοκαιριού, με βάση τα ίδια στοιχεία, η ανάπτυξη στα νησιά ήταν διψήφια (11,4%), στην Κρήτη έφτασε στο 7,2% την ίδια στιγμή που στην ηπειρωτική χώρα ήταν στο 5%.
Η αυξημένη συνεισφορά του τουριστικού τζίρου στις πωλήσεις των σούπερ μάρκετ τους μήνες που κορυφώνεται η τουριστική κίνηση, δηλαδή τον Ιούνιο, Ιούλιο, Αύγουστο αλλά και τον Σεπτέμβριο, αποτυπώνεται και στα στοιχεία της ΝielsenIQ. Και τους τέσσερις αυτούς μήνες, η συμμετοχή των νησιών στις συνολικές πωλήσεις διαμορφώνεται σε διψήφιο ποσοστό (10,1% τον Ιούνιο, 11,9% τον Ιούλιο, 13,3% τον Αύγουστο και 10,6% τον Σεπτέμβριο). Όταν αντίστοιχα τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο ήταν στο 7,6% και 7,4%. Αυξημένη επίσης είναι η συμμετοχή της Κρήτης και της Πελοποννήσου. Αντίθετα η συμμετοχή της Αθήνας, από τον Ιούλιο έως και τον Σεπτέμβριο υποχωρεί, σε επίπεδα κάτω του 40%, που έχει τους υπόλοιπους μήνες του έτους.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις










