Nέες επενδύσεις για την Agrino – «Ποντάρει» στα healthy snacks, έμφαση στις εξαγωγές

Η εταιρεία εγκαινίασε το Σάββατο νέα σύγχρονη μονάδα, παραλαβής, ξήρανσης και αποθήκευσης στο Κλειδί Ημαθίας, επένδυση ύψους 7 εκατ. ευρώ
Της Ρομίνας Νικηφόρου
Από το 2019 έως και φέτος που γιορτάζει τα 70 χρόνια παρουσίας στην αγορά, η Agrino υλοποιεί το μεγαλύτερο επενδυτικό πρόγραμμά της, ύψους 18 εκατ. ευρώ.
Στο πλαίσιο αυτό υλοποίησε επένδυση ύψους περίπου 7 εκατ. για τη δημιουργία νέας σύγχρονης μονάδας, παραλαβής, ξήρανσης και αποθήκευσης στο Κλειδί Ημαθίας, η οποία εγκαινιάστηκε το Σάββατο, παρουσία, μεταξύ άλλων, εκπροσώπων της πολιτικής ηγεσίας των υπουργείων Ανάπτυξης και Αγροτικής Ανάπτυξης. Η νέα μονάδα αποτελείται από 3 χοάνες παραλαβών, 2 ξηραντήρια, προκαθαριστήρια, 6 σιλό υγρού ρυζιού και 12 σιλό αποθήκευσης ξηρού ρυζιού, συνολικής χωρητικότητας 20.000 τόνων.
Παράλληλα την προηγούμενη 5ετία η εταιρεία επένδυσε στην αύξηση της παραγωγικότητας της, στην παραγωγή καινοτόμων προϊόντων στην κατηγορία του healthy snaking, στον ψηφιακό μετασχηματισμό της αλλά και στην επέκταση της παραγωγικής μονάδας της Σίνδου με την αγορά όμορου οικοπέδου και κτιριακών εγκαταστάσεων επιφάνειας 15 στρεμμάτων.
Πού εστιάζει την επόμενη πενταετία
Την ίδια στιγμή, όπως ανέφερε η διοίκηση της στο πλαίσιο δημοσιογραφικής ενημέρωσης, η εταιρεία ολοκληρώνει προσεχώς τον σχεδιασμό του νέου πενταετούς επενδυτικού της προγράμματος, το οποίο αναμένεται να είναι αντίστοιχου ύψους με το προηγούμενο (18 εκατ. ευρώ).
Μεταξύ άλλων, σχεδιάζει την επένδυση σε νέο μηχανολογικό εξοπλισμό για την παραγωγή νέων καινοτόμων προϊόντων, τόσο σε ομοειδείς κατηγορίες που ήδη δραστηριοποιείται, όσο και σε άλλες κατηγορίες τροφίμων.
Η Agrino, ηγέτης της εγχώριας αγοράς στην κατηγορία του ρυζιού, εστιάζει μεταξύ άλλων και στην δυναμικά αναπτυσσόμενη κατηγορία του healthy snacking στην οποία έκανε είσοδο το 2019 λανσάροντας τις ρυζογκοφρέτες ενώ το τελευταίο 9μηνο κυκλοφορεί στην αγορά και τα rice chips.
«Στρατηγική», σχετικά με την ανάπτυξη της συγκεκριμένης κατηγορίας χαρακτήρισε η διοίκηση της Agrino, την απόφαση για είσοδο στη μικρή λιανική. Η επένδυση στο συγκεκριμένο «κανάλι» – η οποία και θα συνεχιστεί- μάλιστα γίνεται με ιδία μέσα, καθώς με συνολικά 8 οχήματα και δικό της προσωπικό η εταιρεία καλύπτει σήμερα συνολικά 1.800 σημεία.
Την ίδια στιγμή, η Agrino «ποντάρει» για την περαιτέρω ανάπτυξή της και στην αύξηση της εξαγωγικής της δραστηριότητας. Σήμερα έχει παρουσία σε 35 χώρες σε 4 ηπείρους, με δυνατότερες αγορές το Ηνωμένο Βασίλειο, την Κύπρο και τη Γερμανία ενώ διερευνά την επέκτασή της στις αγορές της Αυστραλίας και της Μέσης Ανατολής. Στόχος είναι ο εξαγωγικός της τζίρος να φτάσει το 30% επί του συνόλου, από 10% που είναι σήμερα Σε επίπεδο όγκου, οι εξαγωγές σήμερα ξεπερνούν το 20% επί του συνόλου.
Σημειώνεται πως το 2024 έκλεισε για την Agrino, με πωλήσεις ύψους 48,5 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10% σε σχέση με το 2023, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 3,66 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις