TopNews

Μαγείρεμα αντί για …ταβέρνα στις διακοπές λόγω ακρίβειας

Μαγείρεμα αντί για …ταβέρνα στις διακοπές λόγω ακρίβειας

Η μέση δαπάνη των Ελλήνων για την αγορά τροφίμων κατά τη διάρκεια των διακοπών διαμορφώνεται στα 118 ευρώ

Περισσότεροι από 4 στους 10 Έλληνες (45%) επιλέγουν συστηματικά να μαγειρεύουν στις διακοπές τους αντί να επισκέπτονται ταβέρνες ή εστιατόρια προκειμένου να μειώσουν το κόστος.

Σύμφωνα με έρευνα του ΣΕΛΠΕ η μέση δαπάνη των Ελλήνων καταναλωτών για την αγορά τροφίμων κατά τη διάρκεια των διακοπών διαμορφώνεται στα 118 ευρώ, ποσό που αποτελεί το 51% του προϋπολογισμού που διαθέτουν συνολικά για αγορές.

Τα 52 ευρώ αφορούν αγορές τουριστικών ειδών, όπως αναμνηστικά είδη και τα 59 ευρώ αγορές άλλων προϊόντων, όπως ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια, κοσμήματα. Συνολικά η εγχώρια τουριστική δαπάνη από τον εσωτερικό τουρισμό εκτιμάται στα 380 εκατ. ευρώ.

Το 66% δηλώνει ότι επισκέπτεται συχνά καταστήματα τροφίμων όπως σουπερμάρκετ κάτι που δείχνει και πάλι μία τάση εξοικονόμησης χρημάτων, ενώ το 53% αγοράζει τοπικά προϊόντα. Το 16% αγοράζει προϊόντα άλλων τύπων στις διακοπές του, είτε αναμνηστικά είδη, είτε λοιπά προϊόντα όπως ρούχα, παπούτσια, κοσμήματα, παιχνίδια κλπ.

Η τάση που καταγράφεται στην έρευνα για το φετινό καλοκαίρι είναι η πρόθεση των καταναλωτών για οικονομικότερες λύσεις διακοπών με την πλειονότητα να επιλέγει είτε τη διαμονή σε δική του εξοχική κατοικία (22%), είτε τη φιλοξενία (26%). Το 20% επιλέγει διαμονή σε ενοικιαζόμενα δωμάτια και μόνο το 9% διαμονή σε ξενοδοχεία (7% χωρίς διατροφή και 2% με πλήρη διατροφή). Τέλος το 6% επιλέγει camping και το 6% επιλέγει ταξίδι στο εξωτερικό.

Σε κάθε περίπτωση η δαπάνη των Ελλήνων για τις φετινές τους διακοπές εκτιμάται ότι θα είναι μειωμένη κατά 15%. Ο κύριος λόγος σύμφωνα με τις απαντήσεις είναι το μειωμένο εισόδημα λόγω των ανατιμήσεων των προϊόντων σε ποσοστό 69% (63% πέρσι) το κόστος μεταφορικών σε ποσοστό 43%, (52% πέρσι), το αυξημένο κόστος διαμονής σε ποσοστό 38% (23% πέρσι) και το μειωμένο εισόδημα λόγω κόστους ενέργειας σε ποσοστό 37% (50% πέρσι).

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

close menu