Η ισχύς του μέτρου λήγει στο τέλος Ιουνίου. Όλα τα σενάρια για την επέκταση ή την κατάργηση του

Έντονος προβληματισμός επικρατεί στο υπουργείο Ανάπτυξης αναφορικά με την κατάργηση ή την επέκταση του μέτρου, που υποχρεώνει όλους τους προμηθευτές και σούπερ μάρκετ να πωλούν τα προϊόντα τους με μικτό περιθώριο κέρδους το οποίο δεν θα είναι μεγαλύτερο από αυτό που είχαν τον Δεκέμβριο του 2021, με στόχο τον περιορισμό της ακρίβειας.

Του Δημήτρη Χριστούλια

Υπενθυμίζεται ότι το μέτρο για το περιθώριο κέρδους ισχύει μέχρι του τέλος Ιουνίου και έχει επιβληθεί προκειμένου να συγκρατηθούν οι τιμές σε βασικά αγαθά και υπηρεσίες, λόγω της ενεργειακής κρίσης που εκδηλώθηκε σε πολύ μεγάλο βαθμό το 2022 και το 2023.

Ποια είναι τα τρία σενάρια που εξετάζονται

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες  όλα τα σενάρια είναι ανοιχτά. Από την κατάργηση του μέτρου, την επέκτασή ή ακόμη και την διαφοροποίησή του σε σχέση με το πώς εφαρμόζεται μέχρι σήμερα. Πρόκειται για ένα μέτρο που σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς έχει πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα, επισημαίνοντας σε κάθε περίπτωση ότι είναι ένα προσωρινό και όχι μόνιμο. Τα σενάρια που εξετάζονται είναι τρία. Το πρώτο είναι να καταργηθεί και το δεύτερο είναι να επεκταθεί για 6 ακόμη μήνες. Το τρίτο όμως σενάριο, σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του foodlife είναι το μέτρο να συνεχισθεί αλλά να διαφοροποιηθεί σε μεγάλο βαθμό.

Μάλιστα, γνώστες του θέματος θεωρούν ότι είναι και το πιο πιθανό σενάριο προκειμένου αφενός να λειτουργήσει και πάλι η αγορά κάτω από κανονικές συνθήκες και αφετέρου να συνεχισθεί ο έλεγχος των τιμών. Ειδικότερα, σύμφωνα πάντα με πληροφορίες εξετάζεται το ενδεχόμενο για παράδειγμα το μέτρο να μην ισχύει για νέες εταιρείες, οι οποίες θέλουν να κερδίσουν μερίδια της αγοράς, μέσω πολύ χαμηλών τιμών ή να τους δίνεται ένα χρονικό περιθώριο, όπου δεν θα μπαίνουν στο στόχαστρο των ελεγκτικών Αρχών. Επίσης, ενδεχομένως να αλλάξει ο τρόπος υπολογισμού του περιθωρίου κέρδους.

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνουν γνώστες του θέματος «το μέτρο του περιθωρίου κέρδους χρειάζεται μια διαφορετική πλέον διαχείριση, έτσι ώστε να δώσει την δυνατότητα σε νέες αλλά και υφιστάμενες επιχειρήσεις να εφαρμόσουν πιο ανταγωνιστικές εμπορικές πολιτικές». Όλα όμως «θα κριθούν από την πορεία του πληθωρισμού στα τρόφιμα τους επόμενους μήνες», τονίζουν χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις