Οι αντιδράσεις από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Στον “πάγο” φαίνεται πως έχει μείνει προς το παρόν το “καλάθι του νοικοκυριού” της Γαλλίας, το μέτρο που ανακοίνωσε η κυβέρνηση και ακολουθεί ουσιαστικά τα πρότυπα της αντίστοιχης ελληνικής πρωτοβουλίας. Σύμφωνα με τα γαλλικά μέσα ενημέρωσης, η καθυστέρηση οφείλεται στο γεγονός ότι οι υπουργοί εξακολουθούν να συζητούν ποια 50 είδη θα συμπεριληφθούν στο “καλάθι”.

Μόλις ληφθούν οι τελικές αποφάσεις, προβλέπεται πως τα συγκεκριμένα προϊόντα θα προσφέρονται σε χαμηλότερες τιμές προκειμένου να εξασφαλιστεί πως οι καταναλωτές θα μπορούν να συνεχίσουν να προμηθεύονται αγαθά πρώτης ανάγκης παρά τις μεγάλες αυξήσεις. Οι επικεφαλής των σούπερ μάρκετ έχουν δηλώσει ότι καταρχήν συμφωνούν με την ιδέα, αλλά ότι στην πράξη δεν θα είναι βιώσιμη λόγω των συνεχών ανατιμήσεων.

Σύμφωνα με τα μέχρι τώρα στοιχεία το “καλάθι του νοικοκυριού” της Γαλλίας θα περιέχει προϊόντα από πέντε μεγάλες κατηγορίες:

  • Φρέσκα προϊόντα (τουλάχιστον 5 φρούτα και λαχανικά, 3 από τα οποία είναι βιολογικά).
  • Κρέας (κόκκινο ή λευκό, συμπεριλαμβανομένου ενός με επίσημη ετικέτα ποιότητας) και ψάρι
  • Κατεψυγμένα τρόφιμα
  • Προϊόντα παντοπωλείου
  • Προϊόντα ατομικής υγιεινής και καθαρισμού

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με πρόσφατες εκτιμήσεις, οι τιμές των τροφίμων στα σούπερ μάρκετ στη Γαλλία θα αυξηθούν περίπου 10% από αυτόν τον μήνα με τον πληθωρισμό των τροφίμων στη χώρα να βρίσκεται ήδη στο 15% σε ετήσια βάση και τα προϊόντα υγιεινής και ομορφιάς στο 18%. Το αυξανόμενο κόστος συσκευασίας, ενέργειας, καυσίμων και πρώτων υλών είναι οι βασικοί παράγοντες που έχουν “σπρώξει” τις τιμές προς τα πάνω, όπως και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις