H μοναδική κατηγορία που παρουσίασε αύξηση ήταν τα τρόφιμα.

Αύξηση 0,6% σημειώθηκε στον τζίρο των σούπερ μάρκετ το 2021, σύμφωνα με με στοιχεία της IRI. Συγκεκριμένα, ο τζίρος έφτασε τα 7,95 δισ. Ευρώ συνεχίζοντας τους ρυθμούς αύξησης που γνώρισε το 2020 λόγω των lockdown και της πανδημίας. Ωστόσο, αξίζει να σημειώσουμε ότι η μοναδική κατηγορία που παρουσίασε αύξηση ήταν τα τρόφιμα, σε ποσοστό 1%. Αντίθετα, ο τζίρος των ειδών νοικοκυριού μειώθηκε σε ποσοστό 3% όπως και τα είδη προσωπικής υγιεινής και φροντίδας κατά 2,3%. Ειδικότερα, το τελευταίο δίμηνο οι μειώσεις ήταν σημαντικές, με το Νοέμβριο να κλείνει στο -9% και τον Δεκέμβριο στο -1,9%.

Αύξηση στον τζίρο των σούπερ μάρκετ το 2021: Ποια προϊόντα παρουσίασαν άνοδο στις πωλήσεις

Ανά κατηγορία προϊόντων, τα αλκοολούχα ήταν αυτά με τη μεγαλύτερη αύξηση τζίρου (6,9%), ακολουθούμενα από τα κατεψυγμένα τρόφιμα (5,2%) και τη μη αλκοολούχα ποτά (4,9%). Αντίθετα, τη μεγαλύτερη μείωση εμφάνισαν τα καθαριστικά (-4,5%) και τα υλικά για μαγείρεμα (-3,6%), εάν συγκριθούν με το 2020. Αναφορικά με τον όγκο πωλήσεων, την πρωτιά έχουν τα κατεψυγμένα τρόφιμα (6,1%) με τα μη αλκοολούχα να βρίσκονται στη δεύτερη θέση με αύξηση 4,7%.

Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας υποχώρησε για έβδομη συνεχή χρονιά, φθάνοντας στο 14,7% όταν το 2014 είχε βρεθεί στο 19%. Πέρυσι η μείωση στην κατηγορία αυτή ήταν της τάξης του 3,2%. Μεγάλο νικητή της χρονιάς που μας πέρασε μπορούμε να θεωρήσουμε τα hyper markets στα οποία ο τζίρος αυξήθηκε κατά 7,7% με τον κόσμο να φαίνεται πως προτιμά τους μεγαλύτερους χώρους καταστημάτων προς αποφυγή συνωστισμού.

Σύμφωνα με την IRI, το ποσοστό της αξίας πωλήσεων που προέρχεται από προϊόντα σε καθεστώς έκπτωσης διαμορφώθηκε το 2021 σε 25,8%, όταν προ πανδημίας κυμαινόταν στο 27% (στοιχεία 2019). Πάντως, σε σχέση με το 2020, το ποσοστό είναι ενισχυμένο κατά 0,6 ποσοστιαίες μονάδες.

Τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς εξακολουθούν να εμφανίζουν το υψηλότερο ποσοστό προσφορών που διαμορφώνεται στο 33,9%, αν και πρέπει να επισημανθεί ότι συγκριτικά με το 2020, το εύρος των προωθητικών στη κατηγορία εμφανίζεται περιορισμένο κατά 1,3 μονάδα.

Ακολουθούν τα είδη οικιακής φροντίδας με ποσοστό προσφορών 26,2% εξίσου μειωμένο σε σχέση με πέρυσι κατά 1,5 μονάδες ενώ αντίθετα τα τρόφιμα αύξησαν τις προωθητικές τους ενέργειες κατά 1,3 ποσοστιαίες μονάδες με το ποσοστό προσφορών να διαμορφώνεται στο 24,8%.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις