Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έχει φτάσει το 26,3% ενώ η κατηγορία αναπτύσσεται με ρυθμό της τάξεως του 13,4%

Άνοδο 9,6% κατέγραψε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ το πρώτο εξάμηνο του 2023 καθώς οι ανατιμήσεις  σε βασικά αγαθά συνεχίζονται ενώ την ίδια στιγμή η ιδιωτική ετικέτα συνεχίζει το «ράλι» που ξεκίνησε εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με τα στοιχεία της Circana (πρώην IRI) ο  τζίρος διαμορφώθηκε στα  4,428 δισ. ευρώ ενώ τα επιπλέον 388 εκατ. ευρώ, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, να οφείλονται στις ανατιμήσεις καθώς κατά την ίδια περίοδο καταγράφηκε μηδενική αύξηση του όγκου των πωλήσεων.

Οι τιμές των προϊόντων στα σούπερ μάρκετ αυξήθηκαν μεσοσταθμικά κατά 9,6% το πρώτο εξάμηνο του 2023. Οι μεγαλύτερες αυξήσεις καταγράφονται στα απορρυπαντικά και τα καθαριστικά οικιακής χρήσης με 14% ενώ ακολουθούν τα γαλακτοκομικά με 13,4%. Ανατιμήσεις που ξεπερνούν το 10% εμφανίζουν και τα κατεψυγμένα τρόφιμα (10,6%), βοηθητικά υλικά για το μαγείρεμα (10,8%) αλλά και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής (10,6%).

Ανοδικό «ράλι» της ιδιωτικής ετικέτας

Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας (συμπεριλαμβανομένης πλέον και της Lidl) έχει φτάσει πλέον το 26,3% ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης τους διαμορφώνεται στο 13,4%.  Στα προϊόντα οικιακής φροντίδας με 26,6% και τα τρόφιμα με 26,5% καταγράφεται η μεγαλύτερη διείσδυση των Private label ενώ ακολουθούν τα είδη προσωπικής υγιεινής με 22,1%.

Τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης ανάμεσα στους διάφορους τύπους καταστημάτων καταγράφουν πλέον τα μικρά καταστήματα, μέχρι 400 τ.μ., με +15,8%. Ακολουθούν τα hypermaerket, άνω των 2.500 τ.μ., με 13,9%  ενώ έπονται τα καταστήματα από 400 τμ έ ως και 1.000 τμ με 10,1% και από 1.000 τμ ως και 2.500 τμ, με 6,6%.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις