Η άποψη του ελληνικού κοινού για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βελτιώνεται διαχρονικά με την πλειονότητα να υποστηρίζει ότι είναι value for money

Θεαματική αύξηση στις πωλήσεις τους σε όλες σχεδόν τις προϊοντικές κατηγορίες καταγράφουν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων.

Σύμφωνα με τη νέα έρευνα της Focus Bari με τίτλο «Οι Έλληνες & τα Private Labels» που διεξήχθη τον Σεπτέμβριο 2023, σχεδόν όλοι οι Έλληνες καταναλωτές έχουν αγοράσει, έστω και μία φορά, προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Παράλληλα σε σύγκριση με την τελευταία δεκαετία υπάρχει μεγαλύτερη ποικιλία σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας με συγκριτικά καλύτερη ποιότητα και αισθητική.

Σημαντικό συμπέρασμα της έρευνας αποτελεί ακόμη πως η άποψη του ελληνικού κοινού για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βελτιώνεται διαχρονικά με την πλειονότητα να υποστηρίζει ότι είναι value for money. Αξίζει να σημειωθεί πάντως ότι παρά την βελτιωμένη εικόνα των Private Labels οι περισσότεροι καταναλωτές θα προτιμούσαν την επώνυμη μάρκα αν την έβρισκαν σε τιμή αντίστοιχη με εκείνη της ιδιωτικής ετικέτας

Έντονα αυξητική στο πέρασμα των ετών η αναλογία Ελλήνων που αγοράζουν τακτικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς περιλαμβάνει όλους σχεδόν τους καταναλωτές. Συγκεκριμένα από το 50% που αγόραζαν τακτικά το 2000, το ποσοστό τους το 2010 έφτασε το 70% και το 2023 εκτοξεύτηκε στο 97%. Ουσιαστικά δηλαδή μόλις ένα ποσοστό της τάξεως του 7% δεν αγοράζει κανένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας τακτικά.

Στα πιο δημοφιλή ξεχωρίζουν τα χαρτικά (κουζίνας, υγείας και χαρτοπετσέτες) και ακολουθούν ζυμαρικά και ρύζι. Αλουμινόχαρτο και σακούλες απορριμάτων μπαίνουν επίσης στις επιλογές των καταναλωτών.

Αρκετά διαδεδομένα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αναδεικνύονται μεταξύ άλλων τα ντοματοειδή η Διαφανής μεμβράνη, τα χαρτομάντηλα, τα φασόλια και οι φακές, ζάχαρη, τα κατεψυγμένα Λαχανικά,τ ο ξύδι, το αλεύρι, τα παγωτά και τα καθαριστικά.

Στον αντίποδα πολύ χαμηλή διείσδυση – σε ποσοστό κάτω του 10% στο καλάθι των καταναλωτών εμφανίζουν το λάδι, οι τροφές για ζώα, οι μαρμελάδες, η μπύρα, τα απορρυπαντικά ρούχων για πλύσιμο στο χέρι, τα φιαλίδια υγραερίου, τα αναψυκτικά, τα κατεψυγμένα ψάρια / θαλασσινά, τα κατεψυγμένα προμαγειρεμένα φαγητά, οι κρέμες χεριών / σώματος, οι κομπόστες, και τα προϊόντα styling

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις