Η ισότητα, η προστασία του πλανήτη, το αυξανόμενο κόστος ζωής και η εποχή της «μεταπανδημίας» στο επίκεντρο

Η εταιρεία διεθνούς έρευνας αγοράς Euromonitor International δημοσίευσε την έκθεσή της με τίτλο «Top 10 Global Consumer Trends 2023», η οποία στοχεύει να βοηθήσει τους οργανισμούς να παρακολουθούν τις διεθνής τάσεις, να προβλέψουν τα κίνητρα των καταναλωτών και να ικανοποιήσουν τις ανεκπλήρωτες ανάγκες τους.

Πρόκειται για μια αναφορά με επίκεντρο τις τάσεις, που δημοσιεύεται κάθε χρόνο και αποκαλύπτει τα κίνητρα που θα επηρεάσουν την αφοσίωση των πελατών και τις αποφάσεις αγοράς για το επόμενο έτος.

Σύμφωνα με την Euromonitor,  οι καταναλωτές στο παρόν ξοδεύουν υπεύθυνα αλλά συναισθηματικά, εκτιμούν τον ρόλο της ψηφιοποίησης στις διαδικασίες αγορών, συμβαδίζουν με τις απαιτήσεις για γυναικεία ισότητα αλλά και με τις προτάσεις της ανατρεπτικής Gen Z. Αυτοί είναι μερικοί από τους παράγοντες που θα καθορίσουν τις παγκόσμιες καταναλωτικές τάσεις το 2023.

Οι 10 βασικές τάσεις που περιγράφονται στη φετινή έκθεση είναι οι εξής:

Αυθεντικός αυτοματισμός

Οι άνθρωποι και οι μηχανές πρέπει να είναι σε συγχρονισμό για να προσφέρουν ουσιαστικές λύσεις. Οι συναισθηματικές συνδέσεις δεν πρέπει να υποτιμηθούν και τα τεχνολογικά οφέλη θα πρέπει να υπερτερούν της ανάγκης για προσωπικές αλληλεπιδράσεις για τη δημιουργία μιας απρόσκοπτης εμπειρίας.

Υπεύθυνος προϋπολογισμός

Η κρίση κόστους ζωής υπονομεύει την αγοραστική δύναμη των καταναλωτών. Η εξοικονόμηση χρημάτων είναι πάνω από όλα. Το 2022, το 75% των καταναλωτών δεν σχεδίαζε να αυξήσει τις συνολικές δαπάνες.

Έλεγχος του χρόνου που αφιερώνεται online

Οι άνθρωποι εξακολουθούν να είναι “παντρεμένοι” με τις συσκευές τους, αλλά ο χρόνος οθόνης είναι πιο επιλεκτικός. Οι καταναλωτές θέλουν μια αποτελεσματική και προσεκτική ψηφιακή εμπειρία.

Οικολογικό και οικονομικό

Οι συμπεριφορές κατανάλωσης αφορούν λιγότερο την απόκτηση και περισσότερο τη μείωση, κάτι που επηρεάζει θετικά τον πλανήτη. Το 43% των καταναλωτών μείωσαν την κατανάλωση ενέργειας πέρυσι.

Unsplash

Παιχνίδι

Το gaming έχει γίνει ηγέτης της ψυχαγωγίας και έχει ξεπεράσει το χάσμα των γενεών. Αυτό το άλλοτε εξειδικευμένο τμήμα είναι τώρα μια ευκαιρία μαζικής αγοράς.

Εδώ και τώρα

Οι ευέλικτες λύσεις διευρύνουν την αγοραστική δύναμη και μειώνουν τις πιέσεις κόστους για να βοηθήσουν τους καταναλωτές. Βραχυπρόθεσμα, η «χαρά» είναι ένα κίνητρο αγοράς. Το 2022, η αξία του buy now –  pay later έφτασε τα 156 δισεκατομμύρια δολάρια.

Πίσω στις εξωτερικές δραστηριότητες

Η «μεταπανδημία» είναι εδώ. Οι καταναλωτές είναι πρόθυμοι να ανακαλύψουν ξανά τον κόσμο παρά τις αβεβαιότητες που υπάρχουν μπροστά μας. Το 39% των καταναλωτών είπε ότι περισσότερες από τις καθημερινές τους δραστηριότητες θα είναι αυτοπροσώπως τα επόμενα πέντε χρόνια.

Ισότητα 

Οι καταναλωτές αρνούνται να παραμείνουν σιωπηλοί για την ανισότητα των φύλων. Η δίκαιη εκπροσώπηση, η ισότητα και η συμμετοχή βρίσκονται στην πρώτη γραμμή των αποφάσεων αγοράς των γυναικών.

Πληθωρισμός καταναλωτικές συνήθειες

freepik

Θέτοντας όρια

Η κούραση είναι εδώ καθώς οι καταναλωτές ζουν σε έναν χαοτικό κόσμο με την εξάντληση να έχει φτάσει σε υψηλό όλων των εποχών. Έτσι,  βάζουν πάνω απ’ όλα τις προσωπικές ανάγκες. Το 53% των καταναλωτών είχε ένα αυστηρό όριο μεταξύ της εργασίας ή του σχολείου και της προσωπικής ζωής το 2022.

Οι νέοι θέτουν τις βάσεις

Η Gen Z υπερασπίζεται τις πεποιθήσεις της και εκφράζεται ελεύθερα. Αυτοί οι καταναλωτές έχουν ανοσία στην παραδοσιακή διαφήμιση. Η αυθεντικότητα και ο κοινωνικός αντίκτυπος κάνουν τη διαφορά.

«Τα τελευταία χρόνια ήταν κάθε άλλο παρά συνηθισμένα και το 2023 δεν θα αποτελέσει εξαίρεση», λέει η Alison Angus, επικεφαλής πρακτικής καινοτομίας στο Euromonitor International. «Οι εταιρείες θα πρέπει να περιμένουν αρκετά αποκλίνουσα συμπεριφορά, καθώς οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν τις συνεχείς προκλήσεις ενώ επιστρέφουν στην κανονικότητα».

Διαβάστε επίσης: 

Oι τάσεις που θα θέσουν τους “κανόνες” στο ηλεκτρονικό εμπόριο το 2023

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις