Ένας στους τρεις καταναλωτές- δίνει πρωταρχική σημασία στην τιμή και τα προσιτά προϊόντα

Οι καταναλωτές μέσα σε ένα παρατεταμένο διεθνές περιβάλλον αστάθειας πιέζονται από διαφορετικές κατευθύνσεις και αντιδρούν με διαφορετικούς τρόπους. Το κόστος διαβίωσης και η αύξηση των τιμών αποτελούν σε κάθε περίπτωση, τις κυρίαρχες ανησυχίες τους.

Τα παραπάνω διαπιστώνει μεταξύ άλλων η έρευνα της ΕΥ Ελλάδος, που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο πλαίσιο του 8ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, σύμφωνα με την οποία διαμορφώνονται πέντε τύποι καταναλωτών.

Η πολυπλυθέστερη ομάδα – ένας στους τρεις καταναλωτές- δίνει πρωταρχική σημασία στην τιμή και τα προσιτά προϊόντα (Affordability First).

Οι καταναλωτές που προτεραιοποιούν το περιβάλλον (Planet First – 21%), αποτελούν φέτος για πρώτη φορά, τη δεύτερη πολυπληθέστερη ομάδα. Αν συνυπολογιστούν και όσοι προβληματίζονται για τον κοινωνικό αντίκτυπο της καταναλωτικής συμπεριφοράς τους Society First που ακολουθούν με 10% τότε οι δύο αυτές ομάδες συγκεντρώνουν συνολικά το ίδιο ποσοστό με την κυρίαρχη τυπολογία.

Οι καταναλωτές που αναζητούν, κυρίως, εμπειρίες (Experience First με 20%), αποτελούν την επόμενη κατηγορία. Τέλος το 18% των καταναλωτών εξακολουθούν να ανησυχούν για την υγεία τους (Health First).
Η πίεση που ασκούν στην αγοραστική δύναμη και την ψυχολογία των καταναλωτών, ο συνδυασμός οικονομικής ύφεσης και πληθωρισμού, αποτυπώνεται στα ευρήματα της έρευνας. Η τιμή παραμένει με διαφορά, το σημαντικότερο αγοραστικό κριτήριο για όλα ανεξαιρέτως τα προϊόντα, ενώ 71% όσων συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμά ότι θα παραμείνει το σημαντικότερο κριτήριο και σε τρία χρόνια από σήμερα.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις