Η σταθερή πορεία των My market και οι νέες προκλήσεις της αγοράς

Της Κωνσταντίνας Χελιδώνη

Την περαιτέρω επέκταση του αποτυπώματος των My market σχεδιάζει ο όμιλος METRO AEBE που εισέρχεται δυναμικά στην ανάπτυξη δικτύου μέσω franchise. Το νέο εγχείρημα της εταιρείας με την επωνυμία «My market Speedy» ξεκίνησε πιλοτικά κατά τη διάρκεια του 2021 (το πρώτο κατάστημα βρίσκεται στην Κυψέλη) και πλέον σχεδιάζεται δυναμικό roll-out από τις αρχές του Φθινοπώρου. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου METRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στόχος είναι να λειτουργήσουν 86 καταστήματα μέσα στα επόμενα τρία χρόνια και 290 καταστήματα στη δεκαετία. Το μοντέλο των My Market Speedy αφορά σε μικρά καταστήματα έως και 200 τ.μ., περιλαμβάνει από 3.000 έως 4.500 ενεργούς κωδικούς προϊόντων, ενώ οι πωλήσεις υπολογίζονται μεσοσταθμικά σε 750.000 ευρώ ετησίως ανά κατάστημα.

Στόχος το 2023 να καλύπτονται οι ενεργειακές απαιτήσεις από ΑΠΕ

Ένας τομέας στον οποίο δίνει ιδιαίτερη βαρύτητα ο όμιλος είναι η ενεργειακή εξοικονόμηση για αυτό και προχωρά ένα μακροπρόθεσμο πλάνο, από το 2017 και έπειτα με επενδύσεις που «τρέχουν», οι οποίες ξεπερνούν τα 60 εκατ. ευρώ και αφορούν σε παρεμβάσεις ψύξης, φωτισμού και κλιματισμού διατηρώντας πιστοποίηση ISO 50001 για τη διαχείριση της ενέργειας. Με αυτό τον τρόπο η εταιρεία πέτυχε μείωση της τάξεως του 48%. Μέσα στα επόμενα σχέδια της εταιρείας είναι η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών μέχρι το 2023, και με την ολοκλήρωση της επένδυσης στοχεύει να καλύπτει πάνω από το 30% των ενεργειακών της απαιτήσεων από ιδιόκτητες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η επένδυση αυτή θα αγγίξει τα 18 εκατ. ευρώ και μόλις ολοκληρωθεί θα έχουν εγκατασταθεί 97 σταθμοί σε στέγες καταστημάτων και αποθηκών. Η ισχύς που θα προκύψει θα είναι 25 MW και αξιοποιηθεί με τη μέθοδο του net metering. Σκοπός του ομίλου είναι μέσα στην επόμενη πενταετία να είναι ενεργειακά ουδέτερος, ανεξάρτητος από ορυκτά καύσιμα και η ηλεκτροδότησή του να προέρχεται αποκλειστικά από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Σε ότι αφορά την εξέλιξη των μεγεθών της εταιρείας, ο τζίρος για το 2022 εκτιμάται ότι θα ανέλθει σε 1,45 δισ. ευρώ δηλαδή κατά 6% αυξημένος σε σχέση με το 2021. Η κερδοφορία προ φόρων το 2021 είναι στα 23,5 εκατ. ευρώ από 24,1 εκατ. ευρώ το 2020. Μάλιστα, όπως αναφέρει ο Αρ. Παντελιάδης για φέτος αναμένεται ότι η κερδοφορία θα κινηθεί στα ίδια επίπεδα με τον όμιλο να λαμβάνει ώθηση από τη χονδρική και τα καταστήματα METRO Cash & Carry. Όσον αφορά την περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας, εκτός από το franshise, σχεδιάζει να ανοίξει μέσα στο 2022 πέντε έως έξι νέα καταστήματα σούπερ μάρκετ, κυρίως σε περιοχές με έντονο τουριστικό ενδιαφέρον, όπως είναι τα νησιά. Να σημειωθεί ότι σχετικά με τα My market κατά τη διάρκεια του 2021, λειτούργησαν πέντε νέα καταστήματα, έγινε επέκταση σε ένα κατάστημα, ενώ άλλα 4 ανακαινίστηκαν ριζικά. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 231 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα. Παράλληλα, οι επενδύσεις για το 2022 έχουν προϋπολογιστεί στα 45 εκατ. ευρώ έναντι 38 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ φέτος ολοκληρώνεται και το κέντρο διανομής στη Θεσσαλονίκη.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Στο επενδυτικό πρόγραμμα της εταιρείας περιλαμβάνεται και ο ψηφιακός μετασχηματισμός ο οποίος «τρέχει» με αυξημένους ρυθμούς. Συγκεκριμένα, σε 285 σημεία της METRO (καταστήματα, κέντρα διανομής και γραφεία) σε όλη την Ελλάδα, υλοποιείται με την εγκατάσταση SD-WAN δικτύου, ενώ την εικόνα συμπληρώνουν πρωτοποριακές, in-house εφαρμογές, που διευκολύνουν σημαντικά την εσωτερική επικοινωνία και καθημερινότητα των εργαζομένων, αλλά και των συνεργατών – προμηθευτών της εταιρείας. Τα δύο δίκτυα (My market, METRO Cash & Carry) αναπτύσσονται σταθερά, ενώ οι πελάτες των METRO Cash & Carry, ήδη πραγματοποιούν τις αγορές τους και από το νέο ηλεκτρονικό κατάστημα της αλυσίδας, αποκλειστικά για επαγγελματίες Μαζικής εστίασης & Ho.Re.Ca. αλλά και Λιανικής Πώλησης, το οποίο από την έναρξη του τον Μάρτιο 20222 έως σήμερα, έχει δεχθεί περισσότερες από 2.000 παραγγελίες ξεπερνώντας το 1 εκατ. ευρώ σε πωλήσεις. Το 2022 αναμένεται να είναι η χρονιά των METRO Cash & Carry που δείχνουν σταθερά ανοδική τάση.

Πιλοτικό πρόγραμμα «Generation Z»

Τέλος, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου αναφέρθηκε και σε ένα πρωτοποριακό σύστημα που χρησιμοποιείται πιλοτικά σε δύο καταστήματα. Πρόκειται για το «Generation Z», μία online πλατφόρμα που τοποθετείται σε tablet και ο πελάτης μπορεί να κάνει την παραγγελία του στα προϊόντα κοπής και χωρίς να περιμένει στην ουρά να συνεχίζει τα ψώνια του και όταν η παραγγελία του είναι έτοιμη θα ειδοποιείται με μήνυμα στο κινητό του.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις