«Υπό την επίδραση της τεχνολογίας και του κλίματος, ο καταναλωτής διεκδικεί εκ νέου τον ρόλο του ως βασιλιά»

Ένας νέος τύπος καταναλωτή προκύπτει μέσα στο κοινωνικοοικονομικό, πολιτικό και φυσικό περιβάλλον που έχει διαμορφωθεί τα τελευταία χρόνια και καθορίζει το μέλλον του λιανεμπορίου.

«Ο καταναλωτής και όχι το προϊόν, βρίσκεται πλέον στο κέντρο της εμπορικής στρατηγικής» σημείωσε ο ειδικός σε θέματα συμπεριφοράς και εμπειρίας καταναλωτή, Κεν Χιούτζ, μιλώντα για το μέλλον του εμπορίου, στην τρίτη εκδήλωση του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών και της ειδικής γραμματείας Μακροπρόθεσμου Σχεδιασμού, στο πλαίσιο του κύκλου συζητήσεων: «The Future of …».

Η νέα σταθερά στο μετασύμπαν θα περιλαμβάνει όλες σχεδόν τις λειτουργίες του φυσικού κόσμου, οι αλλαγές θα είναι συνεχείς, με την εξατομίκευση και την διαδραστική σχέση να κυριαρχούν στις εμπορικές συναλλαγές μας, όπου όλοι απευθυνόμαστε στις ηλεκτρονικές συσκευές για οποιοδήποτε ερώτημα έχουμε, πρόσθεσε. Στο πλαίσιο αυτό και οι εμπορικές εταιρείες θα πρέπει να είναι ευέλικτες στο μέλλον που γίνεται όλο και πιο πελατοκεντρικό καθώς ο πελάτης θέλει να βρίσκεται στο επίκεντρο.

«Ο αναδυόμενος καταναλωτής-βασιλιάς»

Από την πλευρά της η πρόεδρος του ΕΒΕΑ Σοφία Κουνενάκη Εφραίμογλου επεσήμανε ότι «ο νέος τύπος καταναλωτής ο οποίος προκύπτει από τον συνδυασμό συμπεριφοράς των millennials και των γενεών Χ και Ζ και είναι ο αναδυόμενος καταναλωτής-βασιλιάς».

Όπως εξήγησε: «ξοδεύει με οικονομία, επιλέγει καταστήματα από διάφορες πηγές και μέσω διαφόρων καναλιών, ζητάει άμεση διαθεσιμότητα, είναι πρόθυμος να πειραματιστεί και είναι πιθανό να αγνοήσει την αφοσίωσή του σε ένα εμπορικό σήμα». Επίσης «επηρεάζεται κυρίως από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και έχει υιοθετήσει αξίες που σχετίζονται επίσης με το περιβάλλον, την ποικιλομορφία, την ισότητα, την συμμετοχικότητα, την διαφάνεια, την ανακύκλωση και την απλότητα».

Σύμφωνα με την ίδια, με άλλα λόγια, υπό την επίδραση της τεχνολογίας και του κλίματος, ο καταναλωτής διεκδικεί εκ νέου τον ρόλο του ως βασιλιά, είναι έτοιμος να διεκδικήσει την επιρροή του μέσω των αξιακών επιλογών του και χρησιμοποιεί την τεχνολογία για να την ασκήσει αποτελεσματικά.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις