Ποια κατηγορία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο

Ο τζίρος των εγχώριων σούπερ μάρκετ στο επτάμηνο (Ιανουάριος- Ιούλιος) του 2022, αυξήθηκε κατά 2,8%, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI. Ο συνολικός τζίρος ανήλθε στα 4,79 δισ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο (από 4,66 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2021), με τα 3,65 δισ. ευρώ να προέρχονται από τα τυποποιημένα προϊόντα (fixed barcode), που συνείσφεραν το 76,2% του συνολικού τζίρου των σούπερ μάρκετ στην εν λόγω περίοδο. Σημειώνεται ότι ο τζίρος εκτοξεύτηκε τους καλοκαιρινούς μήνες, παρουσιάζοντας   αύξηση πωλήσεων 9,5% τον Ιούνιο και το 11,1% τον Ιούλιο.

Στο επτάμηνο του 2022 φαίνεται ότι τα τρόφιμα είναι αυτά που συνέτεινα σε σημαντικό βαθμό στην άνοδο που κατέγραψε ο τζίρος των σούπερ μάρκετ καθώς κατόρθωσαν να αναπτυχθούν κατά 3,5% σε αξία πωλήσεων αν και υποχώρησαν 1% σε όγκο πωλήσεων. Σημειώνεται δε ότι η εν λόγω κατηγορία αντιστοιχεί σε 81,3% του συνολικού τζίρου του επταμήνου, με τα τυποποιημένα τρόφιμα να προσφέρουν το 57,5%, καταγράφοντας ανάπτυξη 3,1%, και τα επι ζυγίω το 23,8% με ανάπτυξη 4,6%.

Η συνολική κατηγορία Οικιακής Φροντίδας (Ηousehold), που αντιστοιχεί στο 7,8% του τζίρου για το επτάμηνο, υποχώρησε κατά 1,5% σε αξία πωλήσεων και κατά 6,5% σε όγκο πωλήσεων ενώ η αγορά Προσωπικής Φροντίδας και Υγιεινής (ΗΒΑ), που πρόσφερε το 9,1% του τζίρου, γνώρισε άνοδο 1,1% σε αξία πωλήσεων αλλά μείωση 5% σε όγκο πωλήσεων

Τζίρος σούπερ μάρκετ: Στις ανατιμήσεις οφείλεται η άνοδος

Σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI  στο επτάμηνο του 2022 σημειώθηκε άνοδος 2,2% σε αξία πωλήσεων αν και ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε κατά 1,7%. Γεγονός που σημαίνει πως καταγράφεται αύξηση 4% στην τιμή ανά μονάδα στο σύνολο της αγοράς FMCG. Όπως όλα δείχνουν, η αύξηση αυτή, οφείλεται κατά κύριο λόγο στην άνοδο των τιμών των τροφίμων.

Τζίρος σούπερ μάρκετ

pixabay

Τζίρος σούπερ μάρκετ: “Χαμηλές” πτήσεις για τα αλκοολούχα

Η κατηγορία υλικών μαγειρικής (cooking aids, ingredients &condiments) είναι αυτή με την μεγαλύτερη άνοδο στο επτάμηνο του 2022 καταγράφοντας ανάπτυξη 7,9% σε αξία πωλήσεων (υποχώρηση, όμως, 1,5% σε όγκο πωλήσεων) ενώ ακολουθούν τα συσκευασμένα τρόφιμα (+5,6% σε αξία πωλήσεων και +2,1% σε όγκο πωλήσεων). Θα πρέπει να σημειωθεί πως η κατηγορία υλικών μαγειρικής είναι και αυτή με την μεγαλύτερη αύξηση τιμών (9,5%) μαζί τα είδη προσωπικής υγιεινής (9,5%) και τα γαλακτοκομικά (7%). Η μεγαλύτερη υποχώρηση καταγράφεται στα αλκοολούχα ποτά (-5,9% σε αξία πωλήσεων και -7,8% σε όγκο πωλήσεων), μάλλον γιατί η σύγκριση γίνεται με τις περσινές αυξημένες επιδόσεις στην κατηγορία λόγω των περιορισμών στην εστίαση

Πώς κινήθηκαν τα χύμα προϊόντα

Όσον αφορά τα επι ζυγίω προϊόντα τη μεγαλύτερη άνοδο στο εξάμηνο του 2022 καταγράφουν, με κριτήριο την άξιά πωλήσεων, το κατόπουλο (+14,2), το κρέας (8,4%) και τα γαλακτοκομικά/τυροκομικά (6,9%) ενώ οι μεγαλύτερες απώλειες συναντώνται στα ψάρια (-9,9%) και τα αλλαντικά (-7,6%). Άξιο προσοχής είναι πως η σημαντικότερη κατηγορία στα επι ζυγίω προιόντα είναι τα φρούτα και λαχανικά που προσφέρουν το 26,2% του τζίρου της κατηγορίας και ακολουθούν τα γαλακτοκομικά/τυροκομικά με μερίδιο 27,6% στην εν λόγω πίτα. Το top 3 συμπληρώνεται με το κρέας (18,4%).

Οι καταναλωτές επιστρέφουν στα μικρά καταστήματα

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της ΙRI, τα μικρά καταστήματα μέχρι 400 τμ που αντιστοιχούν στο 13,6% του συνολικού τζίρου κατέγραψαν την μεγαλύτερη άνοδο (7,9%) το συγκεκριμένο διάστημα. Όσον αφορά τα hypermarkets (πάνω από 2.500 τ.μ.) καταγράφουν ανάπτυξη 3,7% και μερίδιο επί της συνολικής αγοράς 14,2%. Τη μεγαλύτερη συνεισφορά στις συνολικές πωλήσεις έχουν τα καταστήματα 1.000-2.500 τ.μ. (38,2%), που γνωρίζουν οριακή άνοδο 0,3% ενώ ακολουθούν τα καταστήματα 400- 1.000 τ.μ., που με μερίδιο αγοράς 34% καταγράφουν άνοδο 1,7%.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις