Άνοδο 711 εκατ. ευρώ σημείωσαν οι πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου. Κερδίζουν μερίδιο αγορά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας 

Του Δημήτρη Χριστούλια

 Σημαντική αύξηση, κατά 7,2% σημείωσαν οι τιμές στα σούπερ μάρκετ το ενδεκάμηνο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022, σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα η εταιρεία ερευνών Circana (πρώην IRI).

Γεγονός, που αποτυπώνεται και στον τζίρο των σούπερ μάρκετ σε σχέση με τον όγκο πωλήσεων. Σύμφωνα με την έρευνα τηςCircanaοι πωλήσεις στα σούπερ μάρκετ το ενδεκάμηνο του 2023 αυξήθηκαν  σε αξία κατά 9,5% και σε όγκο κατά 2,2%, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022. Σημειώνεται, ωστόσο ότι μετά από δύο χρόνια καταγράφεται αξιοσημείωτη αύξηση και στον όγκο πωλήσεων, καθώς το 2022 είχε αυξηθεί οριακά κατά 0,5% και το 2021 είχε υποχωρήσει κατά2%.

Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα ο τζίρος στα σούπερ μάρκετ να ανέρχεται την χρονική περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου στα 8,188 δισ. ευρώ από 7,477 δισ. ευρώ το αντίστοιχο διάστημα του 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 711 εκατ. ευρώ, εκ των οποίων το μεγαλύτερο ποσοστό οφείλεται στις ανατιμήσεις που έγιναν σε εκατοντάδες προϊόντα την προηγούμενη χρονιά.

Σε ποια προϊόντα καταγράφονται οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις

Στο εξεταζόμενο διάστημα, οι μεγαλύτερες ανατιμήσεις καταγράφονται στα καθαριστικά κατά 9,1%, στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας 7,2% και στα τρόφιμα κατά 7,1%.

Αναλυτικότερα, οι τιμές στα καθαριστικά για το σπίτι αυξήθηκαν κατά 11,6%, στα βοηθήματα μαγειρικής9,4%,σ τα snacks 8,5%, στα κατεψυγμένα τρόφιμα 8,3%,στα γαλακτοκομικά 8%,στα προϊόντα προσωπικής φροντίδας κατά 8,1%, στα μη αλκοολούχα ποτά (αναψυκτικά, νερά) κατά6,5%,στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής κατά 6,3% και στα συσκευασμένα τρόφιμα κατά 6,2%.

Ανατιμήσεις καταγράφονται και στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, καθώς οι πωλήσεις τους το διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2023 αυξήθηκαν κατά 11,%, με το μερίδιό τους να ανέρχεται πλέον στο  26,3% από 25,8% το αντίστοιχο διάστημα το 2022.

Το μεγαλύτερο μερίδιο στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συγκεντρώνουν τα τρόφιμα 26,8%,τα προϊόντα για το σπίτι 25,6% και τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής και φροντίδας 20,9%.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις