Μέσα από ένα ειδικό λογισμικό οι ελεγκτικοί μηχανισμοί θα «σκανάρουν» τις τιμές των προϊόντων

Μέσα από πιο στοχευμένους και αποτελεσματικούς ελέγχους το υπουργείο Ανάπτυξης, θα προσπαθήσει να περιορίσει φαινόμενα αδικαιολόγητων ανατιμήσεων.

Την ίδια στιγμή το υπουργείο έχει θέσει επί τάπητος την αποτελεσματικότητα που έχουν όλα τα μέτρα που βρίσκονται ήδη σε ισχύ, εξετάζοντας την επέκτασή, την βελτίωσή ή ακόμη και την κατάργησή τους.

Γράφει ο Δημήτρης Χριστούλιας 

Στόχος σε κάθε περίπτωση είναι μέχρι το καλοκαίρι να υπάρξει αισθητή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού στα τρόφιμα. Ένας πληθωρισμός που βρίσκεται ακόμη σε ιδιαίτερα υψηλά επίπεδα, πιέζοντας σημαντικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς.

Σύμφωνα με πληροφορίες στο υπουργείο Ανάπτυξης εξετάζουν τη δημιουργία ενός νέου τρόπου ελέγχου των τιμών, με την βοήθεια της τεχνολογίας, έτσι ώστε οι ελεγκτές να γνωρίζουν σε καθημερινή βάση την μεταβολή των τιμών σε όλα σχεδόν τα προϊόντα που διαθέτει ένα σούπερ μάρκετ, προκειμένου στην συνέχεια να κάνουν πιο στοχευμένους και αποτελεσματικούς  ελέγχους.

Ειδικότερα, θα περνούν καθημερινά από το «κόσκινο» των ελεγκτών όλα σχεδόν τα προϊόντα καθημερινής ανάγκης που διαθέτει ένα σούπερ μάρκετ, όπως τρόφιμα, απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής και πολλά ακόμη. Στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Ανάπτυξης σχεδιάζει να προχωρήσει στην λήψη νέου μέτρου, βάσει του οποίου οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα είναι υποχρεωμένες να έχουν στις ιστοσελίδες τους ηλεκτρονικό γραμμοκώδικα (barcode) δίπλα από κάθε προϊόν έτσι ώστε να γίνεται ο έλεγχος πιο γρήγορα και πιο αποτελεσματικά.

Ειδικό λογισμικό

Σύμφωνα πάντα με πληροφορίες στόχος είναι μέσα από ένα ειδικό λογισμικό να μπορούν οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να «σκανάρουν» την ταυτότητα του προϊόντος, δημιουργώντας μια μεγάλη βάση δεδομένων με στοιχεία που θα τους βοηθήσουν να εξάγουν καλύτερα αποτελέσματα για τις διακυμάνσεις των τιμών.

Δηλαδή ο στόχος είναι να μπορούν να έχουν την συνολική εικόνα για ένα προϊόν, σε διαφορετικά σημεία πώλησης, όπως είναι η αρχική και η τελική τιμή τους, το βάρος, εάν είναι σε προσφορά και άλλα.

Παράλληλα, στόχος είναι να αναβαθμιστεί η πλατφόρμα e-katanalotis του υπουργείου Ανάπτυξης, μέσα από την οποία οι καταναλωτές θα μπορούν να συγκρίνουν τις τιμές σε πολύ περισσότερα προϊόντα σε καθημερινή βάση, έτσι ώστε αφενός να μπορούν να κάνουν πιο συμφέρουσες αγορές και αφετέρου να αυξηθεί ακόμη περισσότερο ο ανταγωνισμός ανάμεσα στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις