Μεγάλη αύξηση πωλήσεων για τα σούπερ μάρκετ το 2020 έναντι του 2019 καθώς το κέρδος τους αυξήθηκε επιπλέον κατά 900 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με το «Πανόραμα των Ελληνικών Σούπερ Μάρκετ 2021» καιβάσει των ισολογισμών 34 αλυσίδων, που αποτελούν το δείγμα ανάλυσης, το 2020, οι 34 επιχειρήσεις κατέγραψαν πωλήσεις αξίας 9,98 δισ. ευρώ, αυξημένες κατά 868,77 εκατ. ευρώ ή 9,54% σε σχέση με τα 9,11 δισ. ευρώ του 2019.

Συνολικά αυτή την τετραετία η αύξηση ξεπερνά το 28% και αντιπροσωπεύει επιπλέον ποσό ύψους 2,19 δισ. ευρώ, κάτι που αποδίδεται σε τρεις παράγοντες:

  1. στην πανδημία COVID-19 και τα επακόλουθα lockdown
  2. την ολοκλήρωση της επαναλειτουργίας του δικτύου καταστημάτων της Μαρινόπουλος
  3. και την οργανική ανάπτυξη του κλάδο.

Ωστόσο, η πανδημία φαίνεται να είναι ο κυρίαρχος παράγοντας αφού η συνολική αύξηση της δαπάνης των νοικοκυριών σε είδη παντοπωλείου για το 2020 (3,70%, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ) οφείλεται κυρίως στα lockdown της εξεταζόμενης χρονιάς, τις «αγορές πανικού» της άνοιξης του 2020 και το κλείσιμο της εστίασης για μεγάλα χρονικά διαστήματα.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις