Τι δηλώνουν στο FoodLife οι συνιδιοκτήτες της επιχείρησης από τα Κάτω Δολιανά Αρκαδίας

Της Κωνσταντίνας Χελιδώνη

Με μια ιδιαίτερη ποικιλία μεγαλόκαρπης ελιάς, την χονδροελιά, που ξεχωρίζει για την ποιότητά αλλά και για το μέγεθος της προσέγγισαν το καταναλωτικό κοινό η Γεωργία Ζέρβα και ο σύζυγός της, Κώστας Μπουτσιάνης από τα Κάτω Δολιανά Αρκαδίας. Το ζευγάρι αξιοποίησε την διαφορετικότητα του προϊόντος τους, το μεταποίησε, του έδωσε όνομα και σήμερα φιλοξενείται στα ράφια της Ευρώπης, του Καναδά και της Νέας Υόρκης. «Το Δολιανίτικο» της Γεωργίας και του Κώστα ξεκίνησε το ταξίδι προς την εγχώρια αγορά το 2006 και τρία χρόνια μετά ήρθαν οι πρώτες παραγγελίες από το εξωτερικό. Μάλιστα, η ανοδική πορεία των πωλήσεων της τυποποιημένης χονδροελιάς οδήγησε το τολμηρό ζευγάρι στο να διαθέτει, πλέον, μία επιχείρηση με ετήσια παραγωγή που ξεπερνά τους 50 τόνους, με το 30% της παραγωγής της να εξάγεται, και το 70% να διανέμεται στην εγχώρια αγορά από πολυτελή ξενοδοχεία, εστιατόρια μέχρι και μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Όπως δηλώνει η συνιδιοκτήτρια της εταιρείας. Γ. Ζέρβα στο FoodLife, πριν από ένα μήνα τα προϊόντα τους μπήκαν και στην αγορά της Ελβετίας ενισχύοντας περαιτέρω τον εξαγωγικό της προσανατολισμό. «Πρόκειται για μια ντόπια ποικιλία που τόσο στην περιοχή μας όσο και στην Αργολίδα υπάρχει σε αφθονία, ωστόσο αποφασίσαμε ότι δεν θέλαμε να την διανέμουμε χύμα. Έτσι επενδύσαμε στην ιδιαιτερότητά της που είναι το μέγεθος και την συστήσαμε στο αγοραστικό κοινό συσκευασμένη. Αυτή τη στιγμή εξάγουμε στον Καναδά, στην Νέα Υόρκη, στην Γερμανία και μικρότερες ποσότητες στην Γαλλία» υπογραμμίζει η ίδια.

Από το χωράφι… στο ράφι

Έχοντας στα χέρια τους μία ξεχωριστή ποικιλία ελιάς, μία από τις μεγαλύτερες ελιές στην Ελλάδα, το ζευγάρι αγροτών αποφάσισε ότι θα έπρεπε να είναι οι ίδιοι που θα επαναπροσδιορίσουν την χονδροελιά προσδίδοντας προστιθέμενη αξία στο τελικό προϊόν.  Στο πλαίσιο αυτό, επένδυσαν και στον τρόπο ωρίμανσης τους ώστε να γίνεται με φυσικό τρόπο, με τις χονδροελιές τους να αποθηκεύονται σε δοχεία για οκτώ μήνες για να ωριμάσουν φυσικά μόνο με νερό και λίγο αλάτι, σε αντίθεση με τις βιομηχανικού τύπου πράσινες ελιές που υπάρχουν στο εμπόριο και οι οποίες ξεπικρίζουν σε διάλυμα καυστικής σόδας σε μόλις δώδεκα ώρες. Το ανδρόγυνο αποφάσισε, μάλιστα, να βάλει τις ελιές σε μία συσκευασία (vacuum) βάζοντας έξτρα παρθένο ελαιόλαδο και βότανα του βουνού.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις