Οι Έλληνες μικροζυθοποιοί υπολογίζεται ότι σήμερα ξεπερνούν τους 100

Μεγάλη ανάπτυξη γνωρίζουν τα τελευταία χρόνια οι ελληνικές μικροζυθοποιίες, έχοντας καταλάβει ένα αξιόλογο ποσοστό στην αγορά, σε σύγκριση με τις μεγάλες εταιρείες.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε μια δεκαετία οι ελληνικές μικροζυθοποιίες έχουν καταφέρει να αποσπάσουν το 1,5%-2% της αγοράς μπίρας, μολονότι δε διαθέτουν τα κεφάλαια των μεγάλων ζυθοποιών και παρά το γεγονός ότι οι περισσότερες από αυτές είναι νεοσύστατες.

Κατά την περίοδο των μνημονίων δεν ήταν λίγοι οι ζυθοποιοί που ξεκίνησαν αρχικά ως ερασιτέχνες και στην πορεία έκαναν το μεράκι τους επάγγελμα επενδύοντας στη δημιουργία ζυθοποιίων σε κάθε γωνιά της Ελλάδας. Μάλιστα, οι περισσότερες από αυτές τις ζυθοποιίες έχουν επεκταθεί στην ευρωπαϊκή και αγορά και πολλές από αυτές στις ΗΠΑ ή στην Αυστραλία, “κερνώντας” μπύρα από τα πιο αγνά και ποιοτικά υλικά της ελληνικής γης.

ελληνικές μιρκοζυθοποίες

pixabay

Ελληνικές μικροζυθοποιίες: Το αυξημένο κόστος παραγωγής

Η φετινή χρονιά ήταν ιδιαίτερα δύσκολη για τους ζυθοποιούς. Οι αυξήσεις στις τιμές των πρώτων υλών και της ενέργειας τους επιβάρυναν αρκετά, με τους ίδιος τελικά να καταφέρνουν να απορροφούν το κόστος. Η βύνη έχει αυξηθεί κατά 50%, ενώ το κόστος για τις φιάλες κατά 40-45%. Ο πόλεμος στην Ουκρανία, μπορεί να αύξησε το κόστος παραγωγής, ωστόσο, οι ζυθοποιοί κατάφεραν να ανταπεξέλθουν και τα στοιχεία της φετινής καλοκαιρινής σεζόν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά.

Η στροφή των Ελλήνων καταναλωτών στις εγχώριες ζυθοποιίες

Όλο και περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές στηρίζουν την προσπάθεια των ελληνικών ζυθοποιίων και προτιμούν τις μπύρες που παράγονται σε διάφορες γωνιές της χώρας μας. Επίσης, την προσπάθεια αγκαλιάζουν και πολλοί επιχειρηματίες της εστίασης, που φιλοξενούν στα μαγαζιά του και προωθούν τις ελληνικές μπύρες.

Διαβάστε επίσης: Σε δημόσια διαβούλευση ο κανονισμός απονομής ελληνικού σήματος στα προϊόντα ζυθοποιίας

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις