Οι πληθωριστικές πιέσεις βάζουν σε δεύτερη "μοίρα" την αγορά αλκοολούχων ποτών

Κατά 2,7 δισ. ευρώ μειώθηκαν οι πωλήσεις αλκοόλ στην Ευρώπη το 2022, σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της IRI. Η πτώση ισοδυναμεί με πτώση 4% για την μπύρα, το κρασί και τα οινοπνευματώδη το 2022, ανεβάζοντας τη συνολική αξία πωλήσεων της κατηγορίας για το έτος σε 66 δισεκατομμύρια ευρώ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι πωλήσεις για τους λιανοπωλητές, συμπεριλαμβανομένων των σούπερ μάρκετ, των εκπτωτικών καταστημάτων, των παντοπωλείων και των εκτός αδειών χρήσης σημείωσαν απότομη άνοδο 12,6% το 2020, λόγω της καταναλωτικής ζήτησης κατά το πρώτο έτος της πανδημίας, ενώ η σημαντική μείωση το 2022 οφείλετε σε μεγάλο βαθμό στις πληθωριστικές πιέσεις που οδηγούν τους καταναλωτές να περιορίσουν τις αγορές τους.

Καθώς οι τιμές όλων των ειδών παντοπωλείου προβλέπεται να παραμείνουν υψηλές το 2023, η IRI προβλέπει ότι οι πωλήσεις αλκοόλ στην Ευρώπη, τόσο στο σπίτι όσο και σε χώρους εκτός σπιτιού, είναι απίθανο να αυξηθούν.

Η Ananda Roy, παγκόσμια SVP, insights στρατηγικής ανάπτυξης στο IRI, δήλωσε σχετικά με τα στοιχεία: «Είναι όλο και πιο προφανές ότι η υποκείμενη ζήτηση έχει αλλάξει ως απάντηση στις μεταπανδημικές τάσεις με νέα πρότυπα κατανάλωσης και επιλογές που επηρεάζουν τον τρόπο με τον οποίο αναπτύσσεται η κατηγορία τα επόμενα χρόνια».

«Τα νοικοκυριά πρέπει να κάνουν αντισταθμίσεις για να μετριάσουν τον αντίκτυπό του στο διαθέσιμο εισόδημά τους, δίνοντας προτεραιότητα στα βασικά τρόφιμα έναντι δευτερευόντων ειδών όπως το αλκοόλ. Οι πωλήσεις αλκοόλ είναι τώρα χαμηλότερες από τα επίπεδα πριν από την πανδημία».

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις