Οι πρωταθλητές στα συσκευασμένα τρόφιμα σε κάθε περιοχή της Ελλάδας.

Σύμφωνα με στοιχεία της IRI, η οποία εξετάζει την πορεία του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων στην Ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη, οι πωλήσεις στα συσκευασμένα τρόφιμα αυξήθηκαν κατά 2,3% το 2022 σε σύγκριση με το +12,5% που είχε καταγράψει το 2020.

Στην κατηγορία των συσκευασμένων τροφίμων, οι πωλήσεις των ζυμαρικών αυξήθηκαν κατά 1,4%.  Η δεύτερη σημαντικότερη σε αξία υποκατηγορία είναι αυτή του προσυσκευασμένου ψωμιού η οποία αύξησε τις πωλήσεις τους κατά 1,8%. Η τρίτη σε μέγεθος κατηγορία συσκευασμένων τροφίμων, αυτή των δημητριακών είδε τον τζίρο της να μειώνεται οριακά στο -2,5% σε σχέση με το 2020 και στα 95,3 εκατ. ευρώ.

Κορυφαία αύξηση στις πωλήσεις σημειώθηκε στα παρακάτω συσκευασμένα τρόφιμα:

  • Ετοιμες σαλάτες: +20,1% (71,29 εκατ. ευρώ)
  • Προϊόντα διατροφής: +19,3% (50,34 εκατ. ευρώ)
  • Ετοιμα γεύματα: +18% (39,63 εκατ. ευρώ)
  • Αλίπαστα: +15,2% (11,25 εκατ. ευρώ)
  • Ελιές: +14,3% (5,17 εκατ. ευρώ)
  • Κατεψυγμένα κοτόπουλα: +12,5% (45,37 εκατ. ευρώ)
  • Αποξηραμένα φρούτα: +11,9% (16,55 εκατ. ευρώ)
  • Ψωμί: 11,1% (29,4 εκατ. ευρώ)
  • Χαλβάς: +10,1% (9,62 εκατ. ευρώ)
  • Πατέ ελιάς: +10% (858 χιλ. ευρώ)

Συνολικά 14 υποκατηγορίες, επί συνόλου 32, κατέγραψαν μειωμένους τζίρους πέρυσι, με τη μεγαλύτερη κάμψη σε σχέση με το 2020, να εμφανίζουν:

  • Φρουτοζελέ: -18,2
  • Σοκολάτες και άλλα spreads: -11,4
  • Μέλι: -9,9
  • Πουρές πατάτας: -7,8%

Τα κορυφαία συσκευασμένα τρόφιμα ανά γεωγραφική περιοχή

Αυτές είναι οι κορυφαίες υποκατηγορίες συσκευασμένου φαγητού με τη μεγαλύτερη άνοδο το 2021 ανά γεωγραφική περιοχή:

Αττική:

  • Ετοιμα γεύματα: 17,4%
  • Προϊόντα διατροφής: 16,2%
  • Έτοιμες σαλάτες: 15,9%
  • Αλίπαστα: 13,5%
  • Κατεψυγμένα κοτόπουλα: 13,2% Θεσσαλονίκη Έτοιμες σαλάτες: 23,1%
  • Προϊόντα διατροφής: 22%
  • Ψωμί: 20%
  • Έτοιμα γεύματα: 16,4%
  • Αλίπαστα: 14,2%

Β. Ελλάδα

  • Έτοιμες σαλάτες: 29,2%
  • Προϊόντα διατροφής: 26,4%
  • Ελιές: 23,8%
  • Πατέ ελιάς: 22,8%
  • Χαλβάς: 19,4%

Κεντρική Ελλάδα

  • Έτοιμες σαλάτες: 33,2%
  • Προϊόντα διατροφής: 23,3%
  • Αλίπαστα: 21,7%
  • Έτοιμα γεύματα: 18,6%
  • Κατεψυγμένα κοτόπουλα: 17,3%

Πελοπόννησος

  • Έτοιμες σαλάτες: 27,7%
  • Αλίπαστα: 23,2%
  • Ελιές: 22,7%
  • Προϊόντα διατροφής: 21,8%
  • Έτοιμα γεύματα: 17,9%

Κρήτη

  • Ελιές: 49,5%
  • Πατέ ελιάς: 36,3%
  • Παιδικές τροφές: 34,5%
  • Έτοιμα γεύματα: 34,1%
  • Έτοιμες σαλάτες: 33,9%

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις