Ποια κράτη παρουσίασαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις και ποια τις μεγαλύτερες μειώσεις.

Σύμφωνα με τη Eurostat, συγκρίνοντας τον Δεκέμβριο του 2021 με τον αντίστοιχο μήνα του 2020, ο όγκος του λιανικού εμπορίου στην ευρωζώνη αυξήθηκε κατά 2% και στην Ευρωπαϊκή Ένωση κατά 2,6%

Σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2021, ο εποχικά προσαρμοσμένος δείκτης του όγκου λιανικού εμπορίου υποχώρησε κατά 3% στην ευρωζώνη και κατά 2,8% στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όταν τον Νοέμβριο το πρόσημο ήταν θετικό κατά 1% και 0,9% αντίστοιχα. Τον Δεκέμβριο του 2021 σε σύγκριση με τον Δεκέμβριο του 2020, ο ημερολογιακά προσαρμοσμένος δείκτης λιανικών πωλήσεων αυξήθηκε κατά 2,0% στη ζώνη του ευρώ και κατά 2,6% στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Ο μέσος όγκος λιανικού εμπορίου για όλο το 2021, σε σύγκριση με το 2020, αυξήθηκε κατά 5% στη ζώνη του ευρώ και κατά 5,5% στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα προϊόντα που παρουσίασαν αύξηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, είναι τα καύσιμα αυτοκινήτων σε ποσοστό 13,1%, τα μη εδώδιμα προϊόντα σε ποσοστό 4,0%. Αντίθετα μείωση κατά 0,9% παρουσίασαν τα τρόφιμα τα ποτά και ο καπνός.

Με τα μέχρι τώρα δεδομένα  που έχουν συγκεντρωθεί,  μεταξύ των κρατών – μελών για τα οποία υφίστανται στοιχεία,  οι υψηλότερες ετήσιες αυξήσεις στον συνολικό όγκο λιανικού εμπορίου καταγράφηκαν στη Σλοβενία ​​(+44,1%), στη Λιθουανία (+16,2%) και στην Εσθονία (+12,6%) ενώ οι μεγαλύτερες μειώσεις εντοπίστηκαν στην Ιρλανδία (-3,2%), την Ισπανία και τη Φινλανδία (και οι δύο -3,0%).

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις