Στο FoodLife μιλάει o Χρήστος Αποστολόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων

Της Ρομίνας Νικηφόρου

Αλλαγές στην εγχώρια αγορά των γαλακτοκομικών έχουν προκαλέσει οι ανατιμήσεις στα προϊόντα της κατηγορίας και το γενικότερο κύμα ακρίβειας που πιέζει το διαθέσιμο εισόδημα των καταναλωτών.

«Ο καταναλωτής πλέον αγοράζει όχι ό,τι του αρέσει αλλά εκείνο που μπορεί να αγοράσει» σημειώνει χαρακτηριστικά στο FoodLife o Χρήστος Αποστολόπουλος, πρόεδρος του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών Γαλακτοκομικών Προϊόντων, εξηγώντας ότι από τις πωλήσεις παρατηρείται πως η αγορά στα γαλακτοκομικά κινείται πλέον με πιο φθηνά προϊόντα και περισσότερα ιδιωτικής ετικέτας, τα όποια μάλιστα συνήθως δεν είναι ελληνικά. Κάτι που επηρεάζει βεβαίως τις πωλήσεις της εγχώριας αγοράς.

Αξίζει να σημειωθεί ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον Νοέμβριο, η κατηγορία των γαλακτοκομικών ήταν «πρωταθλήτρια» στις ανατιμήσεις σε ετήσια βάση στην ομάδα «τρόφιμα και μη αλκοολούχα ποτά» με αύξηση 25,3%. Παράλληλα τα γαλακτοκομικά είναι ανάμεσα στα προϊόντα στα οποία αναμένονται και νέες ανατιμήσεις το προσεχές διάστημα. «Θέλω να πιστεύω ότι θα είναι οι τελευταίες σημειώνει ο κ. Αποστολόπουλος εξηγώντας ωστόσο πως κάθε εταιρεία έχει τη δική της πολιτική και ότι οι αυξήσεις δεν γίνονται ταυτόχρονα.

Πότε όμως προβλέπεται να υπάρξει αποκλιμάκωση των τιμών στη συγκεκριμένη κατηγορία; Ο κ. Αποστολόπουλος εξηγεί ότι στην ίδια ερώτηση τον Δεκέμβριο,  θα απαντούσε ήταν πως τον πρώτο μήνα του νέου έτους θα υπάρξουν «σημάδια» αποκλιμάκωσης. Κάτι τέτοιο όμως δεν φαίνεται προς το παρόν, όπως υπογραμμίζει, καθώς παραμένει υψηλό το κόστος των καυσίμων και της ενέργειας που επηρεάζει τις επιχειρήσεις του κλάδου. Πολλά επίσης θα εξαρτηθούν το επόμενο διάστημα και από την πορεία των εξαγωγών καθώς και από την ποσότητα της παραγωγής τόσο στη χώρα μας όσο και στις αγορές από τις οποίες η Ελλάδα προμηθεύεται γάλα.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις