Οι διατροφικές τάσεις που κάνουν την φέτα, το γιαούρτι και τις ελιές να κυριαρχούν στα τραπέζια ξένων χωρών

Την δημοφιλία των ελληνικών προϊόντων στις χώρες του εξωτερικού επιβεβαιώνει το νέο ρεκόρ εξαγωγών που σημείωσε η χώρα μας για το 2022, σύμφωνα με τα πρόσφατα στοιχεία των εμπορικών συναλλαγών. Καταναλωτές από όλο τον κόσμο δίνουν στην φέτα, το γιαούρτι και τις ελιές μια θέση στην καθημερινή τους διατροφή αυξάνοντας ακόμη περισσότερο την δημοτικότητά τους.

H Μεσογειακή διατροφή γίνεται παγκόσμια τάση κάνοντας τα ελληνικά προϊόντα ανάρπαστα

Σύμφωνα με τον tastewise, την πλατφόρμα δεδομένων που χρησιμοποιεί η βιομηχανία τροφίμων και ποτών για να παρακολουθεί τις παγκόσμιες τάσεις, η φέτα είναι πλέον παρούσα στο 17.74% των εστιατορίων παγκοσμίως ενώ οι επιτραπέζιες ελιές κάνουν αισθητή την παρουσία τους καταλαμβάνοντας μια θέση στο 30.23%  της εστίασης.  Ομοίως, οι εξαγωγές ελληνικού γιαουρτιού αυξάνονται σταθερά τις τελευταίες δύο δεκαετίες.

Ένας από τους βασικούς λόγους που έχουν οδηγήσει στην αύξηση αυτή αυξανόμενη ευαισθητοποίηση για τα οφέλη της μεσογειακής διατροφής για την υγεία η οποία μάλιστα για 6η συνεχόμενη χρονιά αναδείχθηκε η καλύτερη διατροφή στον κόσμο.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ελληνικό γιαούρτι η ζήτηση για το οποίο έχει αυξηθεί παγκοσμίως καθώς προτιμάται ως πιο υγιεινό με περισσότερες πρωτεΐνες και λιγότερες θερμίδες, ακόμη και αν η κατανάλωση γάλακτος και αρωματικών γιαουρτιών σε παραδοσιακές αγορές όπως οι ΗΠΑ και η Ευρώπη βρίσκεται σε μακροπρόθεσμη πτώση.

Όσον αφορά την επιτραπέζια ελιά εντυπωσιακό είναι το γεγονός ότι το 90% της εγχώριας παραγωγής εξάγεται, γεγονός που κατατάσσει την Ελλάδα στην 2η θέση παγκοσμίως στις εξαγωγές, σε ποσοστό 25%. H παγκόσμια ζήτηση για επιτραπέζιες ελιές προήλθε επίσης από τη χρήση των ελιών ως σνακ. Οι παραγωγοί εφαρμόζουν διαφορετικές μεθόδους ζύμωσης για την επεξεργασία των ελιών και προσφέρουν την τελική ποικιλία προϊόντων για κατανάλωση. Η ελιά βρίσκεται πλέον σε σαλάτες, vegan πιάτα, ακόμη και σε κοκτέιλ γεγονός που την έχει μετατρέψει σε παγκόσμια τάση.

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις