Εκθέτες και επισκέπτες στέλνουν το μήνυμα για την πορεία της ελληνικής Οικονομίας.

Του Δημήτρη Χριστούλια

Μετά από δύο χρόνια όπου οι εμπορικές εκθέσεις είχαν μπει στον «πάγο» εξαιτίας της πανδημίας, η επανεκκίνησή τους σηματοδοτεί τον σταδιακό περιορισμό μιας παρατεταμένης υγειονομικής και οικονομικής κρίσης και την αρχή μια βιώσιμης και σταθερής ανάπτυξης. Αυτή είναι μια αισιόδοξη  εκτίμηση που μένει να επαληθευθεί. Και αυτό διότι πολλοί είναι εκείνοι που υποστηρίζουν ότι τα δύσκολα είναι ακόμη μπροστά μας.

Ιδιαίτερα τις ημέρες που διανύουμε και όσο δεν αποκλιμακώνεται η ουκρανική κρίση. Παράλληλα νοικοκυριά και επιχειρήσεις συνεχίζουν να δέχονται ισχυρό πλήγμα από την ενεργειακή κρίση, η οποία πυροδοτεί αλλεπάλληλα κύματα ακρίβειας. Βλέποντας όμως την μεγάλη εικόνα μπορεί κάποιος να προβλέψει με μια σχετική ασφάλεια, ότι η πορεία επιχειρήσεων και νοικοκυριών το επόμενο διάστημα θα είναι καλύτερη. Ένα ισχυρό μήνυμα αισιοδοξίας στέλνουν οι εκθέσεις που πραγματοποιούνται αυτό το διάστημα. Το FoodLife έδωσε το παρόν στην HORECA και φυσικά θα δώσει το παρόν και στην ΕΞΠΟΤΡΟΦ όπου είναι και χορηγός επικοινωνίας.

Από την παρουσία μας στις εκθέσεις και συνομιλώντας με τους εκθέτες τα συμπεράσματα είναι δύο. Πρώτον ότι όλοι επενδύσουν σε ποιοτικά και καινοτόμα προϊόντα, πολλά από τα οποία κάνουν διεθνή καριέρα. Πλέον τα ελληνικά προϊόντα είναι ιδιαιτέρως ανταγωνιστικά και κερδίζουν συνεχώς έδαφος στις αγορές του κόσμου. Από την άλλη όμως πολλές επιχειρήσεις αρχίζουν και ξεμένουν από… δυνάμεις καθώς ακροβατούν σε ένα τεντωμένο σχοινί για περισσότερα από 12 χρόνια. Η ενεργειακή κρίση έρχεται να επιδεινώσει την κατάσταση, αυξάνοντας δραματικά το λειτουργικό κόστος των επιχειρήσεων.

Εάν η ενεργειακή κρίση έχει διάρκεια τότε αναπόφευκτα κάποιες επιχειρήσεις θα βρεθούν σε αδιέξοδο. Η επαναφορά των εκθέσεων σε κάθε περίπτωση έχει θετικό πρόσημο για τις επιχειρηματικότητα και την Οικονομία. Οι συμφωνίες που κλείνονται στις εκθέσεις είναι σημαντικές. Αλλά πιο σημαντικό είναι ότι οι επιχειρήσεις έχουν μια μεγάλη ευκαιρία μετά από δύο χρόνια να ξανασυστηθούν στους πελάτες τους. Στην  ΕΞΠΟΤΡΟΦ που θα πραγματοποιηθεί από 18 έως 20 Φεβρουαρίου στο MEC Παιανίας θα χτυπήσει ο παλμός της ελληνικής επιχειρηματικότητας. Και το FoodLife με όλη τη δημοσιογραφική ομάδα θα βρίσκεται στην έκθεση για να συνομιλήσει με όλους τους εκθέτες.    

Ακολουθήστε το foodlife.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις